سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در قرآن درمان بزرگترین درد هست : درد کفر و نفاق و گمراهی وسرگشتگی [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 95 تیر 23 , ساعت 9:12 صبح

محمدی ادامه داد: ما باید امروز با رویکرد درست 2 ثقل به یادگار مانده از پیامبر را یعنی قرآن و عترت را به مردم به درستی معرفی کنیم، زیرا اینها از هم افتراق ندارند و 2 صراطی هستند که در واقع یک راه است، پس باید در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) تلاش کنیم.

جلسات خانگی ادامه مکاتب سنتی قرآن است

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به احادیثی در خصوص اهمیت تلاوت قرآن در خانه گفت: در حدیثی آمده است که خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید و یا خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود در آسمان‌ها می‌درخشد. جلسات خانگی قرآن ادامه همان مکاتب قدیم است که این جلسات در گسترش فرهنگ قرآن بسیار تأثیر داشته و تلاش برای رشد و ارتقای این جلسات بسیار ضروری است.

وی جامعه قرآنی را برترین جامعه دانست و گفت: قرآن، با فهمش و عملش در خانه تجلی پیدا می‌کند و به همین دلیل این خانه در همه عالم می‌درخشد. جامعه‌ای که قرآن در آن منور باشد برترین جامعه است و این جامعه نهایت استعداد را در دریافت پیام‌های الهی پیدا می‌کند.

اهداف جلسات قرآن

محمدی افزود: هدف جلسات قرآن ابتدا تربیت قاری قرآن است اما در ادامه این جلسات انسان را فاهم قرآن، حافظ قرآن، حامل قرآن و عامل به قرآن تربیت می‌کند.

وی تلاوت قرآن را ابلاغ پیام الهی دانست و گفت: قاری سخن خود خدا را به جامعه اسلامی ابلاغ می‌کند و قرائت قرآن خواندن ظاهری قرآن است در حالی که ویژگی تلاوت این است که اگر قرائت به قصد تبعیت باشد به آن تلاوت می‌گویند.

تقویت همبستگی خانواده و جامعه بخشی از آثار جلسات قرآن است

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی جلسات خانگی قرآن را دارای ابعاد فرهنگی اجتماعی دانست و گفت: جلسات خانگی می‌تواند بر سطح جامعه تأثیر بگذارد و حتی این جلسات مهم‌ترین راهبرد برای قرآنی کردن جامعه است. جلسات خانگی بیش از 120 برکت دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تقویت ارتباط و همبستگی میان اعضای خانواده و فامیل و حتی افزایش همبستگی جامعه اشاره کرد، حال اگر فرزند ما از کودکی با قرآن آشنا شود و با آن انس بگیرد آیات الهی با گوشت و پوست و استخوان عجین می‌شود.

در پایان این مراسم از مستند «مکاتب قرآن از دیر‌باز تا امروز» رونمایی و این مستند 65 دقیقه‌ای برای حاضران به نمایش درآمد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ