سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که خوش نیّت گردد، پاداشش فراوان شود، زندگی اش خوش گردد و دوستی اش [بر دیگران [لازم شود . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 91 آذر 17 , ساعت 11:47 عصر

شیخ مفید می‎فرمایند: بامداد روز بعد که عبیدالله بن زیاد سر از بالش ستم برداشت دستور داد سر مبارک حضرت امام حسین (علیه السّلام) را با دیگر سرها در میان تمام کوچه‎ها و قبیله‎های کوفه بگردانند.

زیدبن وأرقم رایت کرده است که من در آن روزی که سرهای شهداء کربلا را در میان کوچه‎های کوفه بر روی نیزه‎ها حمل می‎کردند، در میان یک غرفه‎ای نشسته بودم که سر بریده امام حسین(علیه السّلام) را که بر فراز یک نیزه جا داشت از برابرم گذشت و در آن هنگام شنیدم که سر امام حسین آیه‎ای از سوره ی کهف را تلاوت می‎فرمودند:" أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً"(آیا گمان کردى اصحاب کهف و رقیم از آیات عجیب ما بودند؟! )(کهف 9)

ادامه مطلب...

دوشنبه 91 آذر 6 , ساعت 12:26 صبح

حجت‌الاسلام رفیعی در چهارمین شب عزاداری بیت رهبری با اشاره به سنت الهی «استدراج» و آیه 178 سوره آل‌عمران گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا در اطراف خیمه‌ها و حضرت زینب کبری(س) در مقابل یزید این آیه را قرائت کردند.

در شب چهارم مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) که در حضور مقام معظم رهبری برگزار شد، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم با قرائت آیه 178 آل‌عمران، گفت: در این آیه خداوند می‌فرماید «وَلاَ یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ أَنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ خَیْرٌ لِّأَنفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِی لَهُمْ لِیَزْدَادُواْ إِثْمًا وَلَهْمُ عَذَابٌ مُّهِینٌ ».

وی افزود: این آیه، آیه‌ای است که امام حسین(ع) در شب عاشورا در اطراف حرم و خیمه‌های حسینی زمزمه می‌کرد و همین آیه بود که توسط زینب کبری(س) در مقابل یزید قرائت شد.

ادامه مطلب...

شنبه 91 آذر 4 , ساعت 11:41 عصر

روز عاشورا، روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین ـ علیه السّلام ـ و و یاران باوفایش و همچنین روز مصیبت و ناراحتی ائمّه اطهار ـ علیهم السّلام ـ و شیعیان ایشان است. نکات رفتاری یک شیعه در این روز عبارتند از: 

◊ به کاری از کارهای دنیا مشغول نشود و به کسب درآمد نپردازد؛

◊ مشغول گریه، نوحه و مصیبت باشد و به گونه‌ای عزاداری کند که در ماتم عزیزترین نزدیکان خود آنچنان عزاداری می‌نماید و خانواده خود را نیز بر این کار سفارش کند؛

◊ زیارت عاشورا بخواند؛

ادامه مطلب...

شنبه 91 آذر 4 , ساعت 9:38 صبح

رهبر معظم انقلاب درباره تاریخچه ورود قمه‌زنی به ایران می‌فرمایند: وقتی کمونیست‌ها بر منطقه آذربایجان شوروی سابق مسلط شدند، همه آثار اسلامی را از آنجا محو کردند، فقط یک چیز را اجازه دادند و آن قمه ‌زدن بود.

قیام امام حسین(ع) در هر عصر و زمان و برای هر ملت و مردمی پیامی دارد، پیامی که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود، اما در شرایطی که همواره استعمارگران خون آشام در تلاش بوده‌اند تا نقش عاشورا را کمرنگ کنند و بنیانش را براندازند، مؤثرترین عاملی که می‌تواند آن را برای نسل‌های آینده حفظ کند، مراسم سوگواری امام حسین(ع) است، برپا داشتن مراسمی به یاد سیدالشهدا در ایام مختلف به ویژه دهه محرم و روز عاشورا می‌تواند روشی برای احیا خط ائمه و تبیین مظلومیت آنان باشد، تأکیدهای فراوان پیامبر(ص) و ائمه(ع) به برپایی مراسم سوگواری نیز هماهنگ با این اهداف عالیه بوده است.

ادامه مطلب...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ