سفارش تبلیغ
صبا ویژن
« گفتارها سپرده نزد نگهدار است » و « نهفته‏ها آشکار » ، و « هر نفس بدانچه کرده گرفتار » . و مردم ناقص عقل و بیمار ، جز آن را که خداست نگهدار . پرسنده‏شان مردم آزار و پاسخ دهنده‏شان به تکلف در گفتار . آن که رایى بهتر داند ، بود که خشنودى یا خشمى وى را بگرداند ، و آن که از همه استوارتر است از نیم نگاهى بیازارد یا کلمه‏اى وى را دگرگون دارد » . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:41 صبح

دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان+صوت، متن و ترجمه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ وطَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین.


خدایا بپوشان در آن با مهر و رحمت و روزى کن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاک کن دلم را از تیرگیها و گرفتگى هاى تهمت اى مهربان به بندگان با ایمان خود.

پنج شنبه 102 فروردین 31 , ساعت 12:40 صبح

مرحوم آقا مجتبی تهرانی می‌گوید: خداوند در هر شب از ماه رمضان، هنگام افطار 70 هزار هزار شخص را که همه مستوجب آتش هستند، از آتش نجات می‌دهد. شب آخر ماه که می‌شود، خداوند به مقدار تمام آنچه را که از آتش نجات داده است، نجات می‌‌دهد.

خدا در شب آخر رمضان چند نفر را می‌بخشد؟+پاسخ آقامجتبی تهرانی

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت آخرین شب ماه رمضان می‌گوید: امام‌صادق(ع) می‌فرمایند: «إِنَّ لِلَّهِ تَعَالَى فِی کُلِّ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ عِنْدَ الْإِفْطَارِ سَبْعِینَ  أَلْفَ  أَلْفِ  عَتِیقٍ  مِنَ  النَّارِ»؛ خداوند در هر شب از ماه مبارک رمضان، هنگام افطار 70 هزار هزار شخص را که همه مستوجب آتش هستند، از آتش نجات می‌دهد. «فَإِذَا کَانَ آخِرُ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ»؛ شب آخر ماه رمضان که می‌شود، «أَعْتَقَ فِیهَا مِثْلَ مَا أَعْتَقَ فِی جَمِیعِهِ»؛(وسائل الشیعه، ج 10، ص 317 ـ بحارالأنوار، ج 95، ص 187) خداوند به مقدار تمام آنچه را در ماه رمضان از آتش نجات داده است، نجات می‌‌دهد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:49 صبح

تهران- ایرنا- جانباز 70درصد دفاع مقدس گفت: پس از مجروح شدن، یک نیروی بعثی به سمت من آمد، برای زنده ماندن باید خودم را به مُردن می‌زدم. چشمانم را کامل بستم تا او از کنار من رد شود.

سیدمحمد میرعلی مرتضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا درباره نحوه جانبازی و اسارت خود اظهار داشت: حدود 17 سال سن داشتم که به جبهه رفتم، اسفند سال 1363 در مرحله دوم عملیات بدر در شرق دجله ابتدای جاده بصره العماره بودیم که تحت محاصره نیروهای عراقی قرار گرفتیم، شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش و محسن رضایی فرمانده کل سپاه بودند که با در نظر گرفتن شرایط به رزمندگان دستور عقب نشینی دادند، در حال عقب آمدن بودیم که یکی از رزمندگان با آرپیچی به سمت دشمن شلیک کرد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 30 , ساعت 12:49 صبح

اَللّـهُمَّ وَفِّرْ حَظّى فیهِ مِنَ النَّوافِلِ،

خدایا سرشار کن بهره ام را در این ماه از انجام مستحبات و نوافل

وَاَکْرِمْنى فیهِ بِاِحْضارِ الْمَسآئِلِ، وَقَرِّبْ فیهِ وَسیلَتى اِلَیْکَ مِنْ بَیْنِ

و گرامیم دار به یاد داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام را بسویت از میان سایر

الْوَسآئِلِ، یا مَنْ لا یَشْغَلُهُ اِلْحـاحُ الْمُلِحّینَ

وسایل اى که سرگرمش نکند سماجت سماجت کنندگان

دعاى روز بیست و هشتم ماه رمضان

 

 


سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:5 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدْرِ وصَیرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین.

خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بارگران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش

اعمال شب و روز بیست و هفتم رمضان 1400 + دعا و نماز 27 رمضان

 


سه شنبه 102 فروردین 29 , ساعت 1:4 صبح

استاد دانشگاه قرآن و حدیث، تاکید کرد: یکی از کارکردهای دین در عرصه اجتماعی، معنادهی به زندگی اجتماعی و فردی است زیرا اگر همه نیازهای انسان‌ها در عرصه مادی مانند مسکن و شغل و تفریح و ... تامین شود ولی انسان احساس باطل‌بودن بکند و لذت معنوی از زندگی نبرد طبیعتا به پوچی خواهد رسید.

محمد مرادیبه گزارش ایکنا، محمد مرادی، استاد دانشگاه قرآن و حدیث 27 فروردین ماه در نشست علمی «کارکردهای اجتماعی دین و میزان مداخله آن» که از سوی مؤسسه اندیشه دینی معاصر برگزار شد تاکید کرد که دخالت دین در زندگی اجتماعی حداقلی و هدفش این است که انسان‌ها زندگی آرام و مسالمت‌آمیز و مؤمنانه در پرتو رعایت دستورات الهی داشته باشند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 12:39 صبح

اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وکردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده اى شنواترین شنوایان.

 

 


دوشنبه 102 فروردین 28 , ساعت 12:38 صبح

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری نخستین محفل شعر بین‌المللی با حضور شاعره‌های ایرانی و بین‌المللی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

محفل شعر «مقاومت 25 سال آینده» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش ایلنا، فاطمه فرخنده (مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و دبیر برگزاری این محفل فرهنگی و بین‌المللی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: روز قدس نشان دهنده صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است که به وسیله دست متجاوز اشغال‌گران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد و نشان دهنده این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرت‌مندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:40 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.


خدایا قرار بده مرا در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت اى نگهدار دلهاى پیامبران.
دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان+متن، صوت و ترجمه

یکشنبه 102 فروردین 27 , ساعت 1:39 صبح
صدها هزار صهیونیست علیه نتانیاهو تظاهرات کردند / احتمال وقوع درگیری خونین افزایش یافت

در ادامه بحران بزرگ شکل گرفته در جامعه صهیونیست، پانزدهمین شنبه اعتراضات نیز در تل‌آویو و بقیه شهرهای فلسطین اشغالی در حال برگزاری است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت گزارش داد، همچون هفته‌های گذشته، خیابان کابلان در تل‌آویو کانون اصلی اعتراضات علیه نتانیاهو را تشکیل می‌دهد و تا لحظه تهیه خبر بیش از 140 هزار نفر در آن گردهم آمده‌اند.

همزمان با تل‌آویو ده‌ها هزار نفر هم در شهر نتانیا و همین تعداد نیز در خیابان‌های حیفا تجمع کرده‌اند در حالی که تجمع معترضین همچون هفته‌های گذشته در برابر محل اقامت وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی هم برگزار شد. ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ