سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را در پیروی از خدا یاری کند، از نافرمانی او بازدارد و به خشنود ساختن او فرمانت دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 94 آذر 3 , ساعت 8:54 صبح
رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی:
کمترین کمک دولت ها به بزرگترین اجتماع جهانی برداشتن ویزا از سفر کربلا است
رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی خواستار برداشتن ویزا از سفر کربلا توسط دولت های ایران و عراق شد

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز،حجت الاسلام و المسلمین دکتر یحیی صالح نیا رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی و امام جمع? بخش کن شهر تهران به مفهوم آزادگی در مفاهیم دینی اشاره کرد و گفت: حریّت و آزادی از قید و بندها اساس دین است، اصولا پیامبران آمدند تا غل و زنجیر های بردگی هرچه غیر خدا را از پای امّت ها باز کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ریش? کفر و شرک و بت پرستی بردگی بود؛ بردگی شیطان، هوای نفس و شهوت و ثروت و قدرت ریش? بسیاری از مفاسد عالم در گذشته و الان هم همین بردگی و آزاده نبودن است.

رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) عزتمندانه بود، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام از جنس نور بود؛ جنس نور یعنی فضیلت مطلق، طهارت مطلق، حقّ مطلق. اصحاب با عظمت ایشان هم خود را به دریای نور حسینی سپردند و نورانی شدند.

صالح نیا  کمترین کمک دولت ها به بزرگترین اجتماع جهانی برداشتن ویزا از سفر کربلا است

 

دکتر صالح نیا افزود: جنس نهضت ابا عبدالله از دیانت، حریّت، معنویّت، عزّت و شرف بود؛ یعنی بن مایه و درونیّات نهضت حسینی را اگر بتوانیم بیرون بکشیم به این مفاهیم می رسیم.

 

وی به ماندگاری فداکاری های واقعه عاشورا و تازگی داشتن آن در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: جریان حق و باطل در تاریخ ریشه دارند و تا ظهور امام عصر هم خواهند بود. بنابراین وظیف? هر شخص شناختن حسین زمان خود و در رکاب او بودن است، که این جز با الهام از ارواح طیّب? شهدای کربلا امکان پذیر نیست.

رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی همچنین تاکید کرد: تا ظهور امام عصر (عج) جمهور اسلامی و مردم انقلابی ایران صف کربلائیان زمان را تشکیل می دهند و ملّت‎های مستضعف عقب? این نهضت حسینی هستند.

دکتر صالح نیا ادامه داد: کربلائیان امروز خوب فهمیده اند که رژیم های مستکبر آمریکایی و اروپایی و رژیم صهیونیستی جبه? یزیدیان زمان را تشکیل می دهند.

وی افزود: البته برخی مستقیما نقش یزید را بازی می کنند و برخی در نقش شمر و خولی و حرمله ظاهر می شوند. و کشورهایی مثل فرانسه هم نقش شبث را بازی می کنند و نان به نرخ روز می خوردند.

رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی پیام قیام کربلا را انتظار فرج دانست و عنوان کرد: اکنون پیام کربلا انتظار مهدی موعود و ایستادگی مردم بر سر بیعتی است که با او بسته اند و برای ظهور ایشان تلاش می کنند.
دکتر صالح نیا با بیان اینکه اربعین اباعبد الله مبدا جاذب? جریان ساز حسینی است، اظهار کرد: جابر بن عبدالله انصاری و بنا به تحقیق شهید محراب قاضی طباطبایی حتّی اسرای اهل بیت در این روز به زیارت شهدای کربلا مشرّف شده اند.

وی گفت: پیاده روی اربعین در عراق باعث حماسه های سیاسی متعدد از جمله انتفاضه صفر سال 1397 شد، که رژیم بعث عراق را رسوا کرد و در سراشیبی سقوط قرار داد؛ اربعین در ایران هم انقلاب آفرید و ان‌شاءالله زمین? ظهور امام موعود را هم فراهم خواهد کرد.

رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی تاکید کرد: هر کس می تواند این روزها عازم کربلا شود چرا که این همایش عظیم جهانی و به تعبیر بهتر عظیم ترین همایش جهانی دعوت از منجی آسمانی برای ظهور و ریشه کن کردن ظلم و جور در دنیاست.

دکتر صالح نیا در ادامه بیان کرد: مردان جوان در ایران و عراق و اقصی نقاط عالم این فرصت تاریخی را از دست ندهند و خود را در زمر? خریداران یوسف آخر الزمان جا دهند.

وی همچنین افزود: همایش اربعین اکنون خاری در چشم رسانه های غربی و عربی شده و چشم ناپاک آنها را کور کرده است و تحمّل دیدن این حرکت الهی را ندارند و این به معنی کور شدن شیطان است.

رئیس مرکز مطالعات فقه حکومتی خواستار برداشتن ویزا از سفر کربلا توسط دولت های ایران و عراق شد و تصریح کرد: نکت? مهم برای ویزاری اربعین به دولت های محترم ایران و عراق عرض می کنم و آن اینکه برداشتن ویزا از سفر کربلا در ایّام اربعین کمترین کمکی است که دو دولت محترم به این همایش عظیم جهانی می کنند.

دکتر صالح نیا یادآور شد: اگر این قضیّه بین دو دولت فرانسه و واتیکان در رم بود آنها قطعا برای نشان دادن عظمت دین مسیح این کار را می کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت ایران و عراق هنوز متوجّه عمق حماس? اربعین و تأثیری که این همایش بر امنیت پایدار در منطقه می تواند باشد، نشده اند و اجباری کردن ویزا برای زیارت اربعین یک اشتباه استراتژیک و تأسف بار است. البته امیدواریم دیپلمات های دو کشور خود را به قافل? اربعین حسینی پیوند بزنند.

منبع خبرگزاری دانشجو



لیست کل یادداشت های این وبلاگ