سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستم راندن بر بندگان بدترین توشه است براى آن جهان . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 102 اردیبهشت 28 , ساعت 6:3 عصر

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با اشاره به اینکه موضوع بحران جمعیت هنوز آن‌گونه که باید جدی گرفته نشده است، بیان کرد: برای حل بحران جمعیت باید همه پای کار بیاییم و باتوجه به اینکه فرصت باقی‌مانده محدود است نباید درگیر آزمون و خطا شویم.

امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی، امروز 28 اردیبهشت‌ماه در همایش «روز ملی جمعیت» که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ادبیات مورداستفاده برای مردم باید متفاوت از مسئولان باشد و برای گفتمان جمعیتی با مردم باید از کلید واژه‌هایی مانند آسیب‌های تک فرزندی، تجربیات تلخ تک‌ فرزندی و عدم تربیت مناسب در تک فرزندی استفاده شود.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و خانواده مجلس افزود: ادبیات مورداستفاده برای مسئولان، نخبگان و تصمیم‌سازان باید به گونه‌ای باشد تا این افراد به عمق فاجعه پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه موضوع بحران جمعیت هنوز آن‌گونه که باید جدی گرفته نشده است، بیان کرد: در بحث کنترل جمعیت شاهد پای کار آمدن اقشار و گروه‌های مختلف بودیم ولی در موضوع فرزندآوری چنین اتفاقی را شاهد نیستیم.

بانکی‌پور تصریح کرد: بیش از دو میلیون خانم مجرد بالای 30 سال داریم که تا پنج سال آینده از دایره فرزندآوری عبور می‌کنند، همچنین دهه شصتی‌ها نیز از دوره فرزندآوری درحال عبور کردن هستند.

وی با اشاره به اینکه بحث اصلی ما هرم سنی جمعیت است، یادآور شد: در جامعه‌ای هستیم که تا 20 سال آینده یک سوم آن سالمند هستند و تمام مشکلات در این موضوع خلاصه می‌شود.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و خانواده مجلس با بیان اینکه اقدامات نسبتاً خوبی نیز در حوزه فرزندآوری انجام شده است، تصریح کرد: ازجمله این اقدامات می‌توان به دو برابر شدن حق اولاد و تأهل در قانون حقوق و دستمزد و رسیدن صد هزار خودرو به مادران اشاره کرد؛ سال گذشته با تمام سنگ‌اندازی بانک‌ها به 80 درصد متقاضیان، وام فرزندآوری پرداخت شد.

بانکی‌پور با اشاره به اینکه تحقق این اتفاقات در راستای فشارها و جلسات متعدد بوده است، یادآور شد: هنوز متأسفانه این اتفاقات در راستای احساس تکلیف رقم نمی‌خورد و اگر فشارها برداشته شود مجدد به نقطه نخست بازمی‌گردیم.

وی با بیان اینکه بحران جمعیت با بحران‌های دیگر قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: تاکنون تنها 30 درصد قانون جوانی جمعیت اجرا شده و همچنین در بحث فعالیت‌های فرهنگی هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و خانواده مجلس ادامه داد: برای حل بحران جمعیت باید همه پای کار بیاییم و باتوجه به اینکه فرصت باقی‌مانده محدود است نباید درگیر آزمون و خطا شویم.

وی اظهار کرد: در حوزه فرزندآوری 21 مانع وجود داشت که باید تماماً باهم رفع می‌شد به همین دلیل است که قانون جوانی جمعیت وسیع نگارش شده است.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ