سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که مؤمن فقیه می میرد، شکافی در اسلام پدید می آید که هیچ چیزآن را پر نسازد . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 102 خرداد 22 , ساعت 11:38 صبح

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) با حضور خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های داخلی و خارجی آغاز شد.

در این نشست سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص گمانه‌زنی ها مبنی بر تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا در خصوص تداوم مذاکرات لغو تحریم‌ها، اظهارداشت: ما در ارتباط با برجام و روند مذاکرات دیدگاه اصولی و روشنی داریم و ضمن اینکه ایران سیاست خنثی سازی تحریم ها را با تکیه بر ظرفیت های داخلی و روابط گسترده با همسایگان سرلوحه کار خودش قرار داده، اما فرایندهای دیپلماتیک را با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه رها نکرده است.

وی گفت: تبادل پیام‌ها و رایزنی دیپلماتیک با طرف‌های مقابل در سطوح مختلف از طریق کشورهای واسطه و دوست ادامه داشته و دارد و برای تامین حداکثری منافع ملی هیچ گاه طرف ایرانی میز مذاکره را ترک نکرده و برای به نتیجه رسیدن آن هم همواره آمادگی خود را نشان داده و ملاک ما عملکرد طرف مقابل بوده و نه اظهارات رسانه‌ای آنها.

کنعانی افزود: دولت سیزدهم از ابتدا سیاست اصولی را در خصوص برجام داشته و آن این بود که برجام همه موضوع سیاست خارجی ما نیست بلکه فقط یکی از آنهاست و در خصوص توافق هم بارها اعلام شد که در هرگونه توافقی، منویات مستحکم رهبری معظم انقلاب، منافع ملی، قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی و عدم عدول از خطوط قرمز مورد توجه تیم مذاکره کننده بوده و هست و این روند را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

سفر رئیس جمهور؛ نقطه عطفی در روابط ایران و آمریکای جنوبی

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای جنوبی گفت: ما امروز شاهد آغاز تور آمریکای لاتین آقای رئیس جمهور در رأس هیات همراه به سه کشور آمریکای جنوبی هستیم.

وی گفت: آمریکای جنوبی از حوزه های مورد توجه ایران بوده و این توجه افزایش پیدا خواهد کرد، خوشبختانه ما با اغلب کشورهای این منطقه دیدگاه های سیاسی مشترکی داریم که به همکاری های میان ایران با آنها کمک می‌کند و ظرفیت های اقتصادی مکمل هم میان دو طرف وجود دارد.

کنعانی بیان داشت: توانمندی‌ های ایران در حوزه های اقتصادی، صنعتی و تکنولوژی های جدید مورد نیاز کشورهای دوست ما در آمریکای لاتین هست و فرصت خوبی برای توسعه همکاری های تجاری میان دو طرف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: پیش از عزیمت آقای رئیس جمهور هیاتی تجاری از ایران به آن کشورها سفر کرده و گفتگوهای خود را با طرف مقابل آغاز کردند و امیدواریم باتوجه به حوزه های مختلف همکاری میان دو طرف، اسناد همکاری های خوبی میان دو طرف به امضا مقامات برسد.

وی گفت: این سفر نقطه عطفی است که می‌تواند سطح مناسبات تجاری  ایران با کشورهای آمریکای جنوبی را همپای مناسبات سیاسی افزایش دهد.

تبادل زندانیان؛ در گرو اراده متقابل

کنعانی در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا اظهارداشت: امیدواریم شاهد تبادل زندانیان باشیم چرا که تمام تلاش های لازم را با نگاه به جنبه انسانی موضوع انجام دادیم و مذاکرات از طریق واسطه ها ادامه دارد و می‌توانیم اظهار خرسندی کنیم که در صورتی که طرف مقابل هم جدیت لازم را داشته باشد می‌تواند این موضوع اتفاق بیافتاد؛ بنابراین همه چیز بستگی به اراده طرف مقابل دارد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ