سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امّا حقّ شما برمن . . . این است که به شما بیاموزم تا نادانی نکنید و ادب آموزم تا بدانید . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 93 آذر 29 , ساعت 9:47 صبح

حضور بسیج، سپاه و کلاه سبزهای یگان ویژه در رزمایش مشترک ارتش/ هشدار به بیگانگان برای ترک منطقه/ از پهپادهای بومی در رزمایش استفاده می شود

برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع

در ابتدای این نشست امیر موسوی جانشین فرمانده ارتش با بیان این مطلب که ماه آذر حاوی رویدادهای بزرگی است که یکی از آن ها مربوط به شهادت جمعی از اصحاب رسانه و دلیرمردان ارتش در رزمایش عاشقان ولایت است و ما این تلفیق و پیوند خون شهدای رسانه و رزمندگان ارتش را گرامی می داریم به رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) اشاره کرد و گفت: مرحله اصلی این رزمایش از چهارم دی ماه آغاز و در روز 10 دی با رژه یگان های زیرسطحی، سطحی و هوایی به کار خود پایان می دهد.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به این مطلب که در رزمایش ها آمادگی ها و طراحی ها از مدت ها قبل آغاز می شود و در همین لحظه رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی در منطقه رزمایش مشغول انجام وظایف خود همزمان با ماموریت های اطلاعاتی و عملیاتی است گفت: وسعت منطقه رزمایش 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع (8500 مایل مربع) است که در دریا از مدار 10 درجه از شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و در زمین بخش اعظمی از استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را شامل می شود.

حضور بسیج و سپاه در رزمایش ارتش

وی افزود: این رزمایش مشترک با حضور نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی و پایگاه های سپاه پاسداران و یگان های احتیاط بسیج استان سیستان و بلوچستان با پشتیبانی نیروهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش برگزار می شود. متخصصان وزرات دفاع در بخش های مورد نیاز و سلاح های جدیدی که نیاز به حضور آن ها باشد حضور پیدا می کنند.

جانشین فرمانده ارتش با بیان این مطلب که رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) براساس تهدیدات واقعی توسط قرارگاه ذوالفقار ارتش طرح ریزی و هدایت می شود و یگان ها و تجهیزات به طور واقعی وارد عمل می شود افزود: قرارگاه های زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ارتش توسط فرماندهان نیروهای مربوطه در این رزمایش فرماندهی می شود.

وی افزود: قدرت اصلی ما معنویت و ولایت مداری است اما برای ارتقای آمادگی رزمی و توان دفاعی در برابر تهدیدات هر آنچه که از امکانات مادی لازم باشد فراهم خواهیم کرد و دراین رزمایش آموزش های یک سال گذشته و تاکتیک های نوین و سلاح های جدید با توجه به تهدیدات روز به کارگیری می شود واین در حالی است که بخش های بسیاری از رزمایش به دلیل مسائل طبقه بندی شده قابل انعکاس نیست.

موسوی با بیان اینکه در این رزمایش برای هر یک از اقدامات و سلاح ها و تجهیزات جدید که به کارگیری می شود داورانی تعیین شده اند که با نظر قرارگاه ذوالفقار به ارزیابی سلاح های جدید بپردازند گفت: نکته قابل توجه در این رزمایش این است که به منظور انتقال هر چه کامل تر و واقعی تر تجربیات به نسل امروز، در کنار هر قرارگاه و رده فرماندهی یک قرارگاه و رده فرماندهی از جوان ترها پیش بینی شده که ماموریت های محوله  را انجام می دهند.

جانشین فرمانده ارتش رزمایش ها را دارای ویژگی های متمایز کننده از یکدیگر به دلیل وجود برخی از ویژگی ها دانست و گفت: مشترک بودند این رزمایش و اقدام نیروهای مختلف ارتش به عنوان یک مشت واحد، گستردگی منطقه رزمایش، حضور در دریا تا مدار 10 درجه، تحکیم پیوندهای ارتش و مردم برای دفاع همه جانبه، انطباق عملیات بر مبنای تهدید های پیش بینی شده و تشکیل قرارگاه ها و رده های جوانان در کنار رده های اصلی از جمله ویژگی های مهم این رزمایش است.

با حضور بیگانگان در منطقه مخالفیم

وی به اهداف عام و خاص این رزمایش اشاره کرد و گفت: ارزیابی کفایت طرح های پیش بینی شده برای مقابله با تهدیدات، ارزیابی یگان های حاضر و رزمایش، تمرین اقدامات فرماندهی مشترک و ستادی، بررسی نحوه عملکرد یگان های حاضر در رزمایش ونحوه واکنش آن ها به حوادثی که در رزمایش ایجاد می شود، سرعت انتقال یگان ها به عرصه رزمایش، یافتن نقاط ضعف و قوت، آزمایش سامانه ها و تجهیزات و سلاح های جدید و انتقال تجربه به جوانان از اهداف مهم این رزمایش است.

فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) تاکید کرد: ما کشوری هستیم که به دنبال سلطه بر دیگران نیستیم اما با سلطه پذیری مخالفیم بنابراین ارتقای توان رزمی خود را تضمین صلح و دوستی که پیام این رزمایش است می دانیم. بارها تاکید کرده ایم که آرامش در منطقه با نقش آفرینی کشورهای منطقه امکان پذیر است و با حضور بیگانگان در منطقه مخالفیم و به همین جهت شعار این رزمایش مشترک را "نمایش اقتدار و صلح و دوستی پایدار در سایه ی وحدت اسلامی و منطقه ای" انتخاب کرده ایم.

جانشین فرمانده ارتش در پاسخ به سوالی در ارتباط با پیام رزمایش به کشورها گفت: برای کسانی که احتمالاً بعد از سپری شدن بیش از 30 سال هنوز در مرزهایشان افکار شیطانی وجود دارد پیام رزمایش این است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پیشاپیش ملت مقاوم و بزرگ ایران از آرمان های مقدس نظام اسلامی با قدرت دفاع می کنند و دنیا دریافته است که فشارها و تحریم ها و توطئه ها علیه جمهوری اسلامی نه تنها نتوانست به قدرت دفاعی و آمادگی ما خدشه وارد کند بلکه قدرت ما روز به روز افزون تر شد و پیام ما برای کشورهایی که می خواهند مستقل باشند این است که اگر کشوری به خداوند، مردم و داشته های خود تکیه کنند می توانند از استقلال خود دفاع کرده و بی نیاز از دیگران باشند.

ارتش و سپاه برادر یکدیگرند/ برای پیش مرگی نظام اسلامی از یکدیگر سبقت می گیریم

وی در پاسخ به این سوال که نوع تعامل ارتش و سپاه پاسداران چگونه است و آیا این دو نهاد نظامی با یکدیگر رقابت دارند گفت: ما و سپاه پاسداران برای رسیدن به رضای خدا از یکدیگر سبقت می گیریم ما دو برادر هستیم و هر کدام تلاش می کنیم که زودتر پیش مرگ نظام جمهوری اسلامی شویم و برای مقابله با دشمن پیش مرگ یکدیگر و برای هر روز قوی تر شدن رقیب هم هستیم.

نمایش توان موشکی ایران در رزمایش محمد رسول الله (ص)

امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگر این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با توان موشکی ایران و این که آیا این توان در این رزمایش به نمایش گذاشته می شود گفت: توان موشکی ایران با پرتاب انواع موشک های سطح به سطح، ساحل به دریا، زمین به دریا و هوا به سطح به نمایش گذاشته می شود. نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایگاه های جاسک  و چابهار در این رزمایش مشترک حضور پیدا کرده و نقش آفرینی می کنند.

امیر سیاری: اگر بیگانگان منطقه رزمایش را ترک نکنند مسئولیت هر اتفاقی بر عهده خودشان است

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای بیگانه منطقه رزمایش را ترک کرده اند گفت: در آب های آزاد جهان هرکسی می تواند به دریا نوردی مشغول باشد و حضور نیروی دریایی ارتش در این آب ها نیز طبق همین قانون است. ما یک منطقه ای را به عنوان منطقه رزمایش مشخص کرده و آن را در سطح بین المللی اطلاع رسانی می کنیم تا منطقه را ترک کنند و اگر کسی این منطقه را ترک نکند مسئولیت هر اتفاقی برعهده خودش است.

استفاده از پهپادهای بومی در رزمایش محمد رسول الله (ص)

امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش درپاسخ به سوال خبرنگار بسیج پرس که تنوع پهپادهای مورد استفاده در این رزمایش چگونه بوده و آیا از RQ170 ایرانی نیز در این رزمایش استفاده می شود گفت: استفاده از پهپادها در این رزمایش در عرصه دریا به 2 نوع ساحل پایه و دریا پایه با 2 ماموریت گشت و شناسایی انجام می شود و در این رزمایش تصمیمی بر استفاده از  RQ170 ایرانی گرفته نشده است.

امیر اسماعیلی: تمام منطقه رزمایش رصد می شود

امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگاری با اشاره به این مطلب که سازمان بین المللی ایکائو ایران را به عنوان امن ترین منطقه پروازی در خاورمیانه معرفی کرده است گفت: در تمام رزمایش ها شلیک های هوا به زمین وجود دارد و درباره پروازهای فرا منطقه ای در زمان برگزاری رزمایش رصد به موقع انجام می شود و تمام هواپیماهای جاسوسی از این محل دور می شوند زیرا حضور آن ها به نفع شان نیست.

امیر حیدری: کلاه سبزهای یگان ویژه در رزمایش حضور پیدا می کنند

در ادامه این نشست امیر حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این مطلب که به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیروی زمینی نیروی محوری است و ستون فقرات ارتش است گفت: طرح جامع چابک سازی درنیروی زمینی ارتش برابر با مطالبات فرمانده کل قوا در حال پیگیری و انجام است و ما به دنبال آن هستیم که گوشه های از این طرح را در محدوده 43 هزار کیلومتر مربعی این رزمایش به نمایش بگذاریم. دراین رزمایش 27 رسته و تخصص نیروی زمینی در قالب ساماندهی فرماندهی اقتدار خود را به نمایش می  گذارند. انتقال سریع نیرو به محل حادثه از مهمترین موارد در میدان نبرد است که در این رزمایش، تیپ 55 هوابرد که از یگانهای ویژه نزاجاست را با ناوگان هوایی پای کار می‌آوریم. همچنین یگانهای ویژه کلاه سبز تیپ 65 عملیات های ویژه ای را در نبرد ساحلی، پدافند و هجومی انجام می‌دهند و رسته زرهی نیز تاکتیک های نویی را به نمایش خواهد گذاشت.

امیر چیت فروش: حضور 9 نوع هواپیما در رزمایش مشترک ارتش

امیر چیت فروش سخنگوی نیروی هوایی ارتش گفت: 9 نوع هواپیمای مختلف از جمله بمبرهای متوسط و بزرگ به هواپیما های سنگین و بزرگ در این رزمایش حضور دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ