سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه برای جز نزدیکانش گشاده رویی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 فروردین 12 , ساعت 1:14 صبح

با دعای روز دهم ماه مبارک رمضان به همراه ترجمه و عکس در خدمت شما روزه داران هستیم. امیدواریم ما رو هم از دعای خود در سحرگاه و لحظه افطار بی نصیب نذارید.

دعاى روز دهم ماه رمضان

دعای روز دهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یاغایَهَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده مرا در این روز از متوکلان به درگاهت و مقرر کن در آن از کامروایان حضرتت و مقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.

 


جمعه 102 فروردین 11 , ساعت 2:18 صبح
ماجرای واکنش امام علی(ع) به آه کشیدن سرباز لشکر امام

استاد حوزه علمیه گفت: آن بنده‌ای که با خدا، دین، عمل صالح و واجبات الهی رفاقت نمی‌کند، بنده شاکر خداوند نیست و از گروه شاکران محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم طی سخنرانی در حسینیه هدایت به مناسبت ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه طبق آیات و روایات، روزه گوهر ویژه و خاص خداوند است، اظهار داشت: وجود مقدس پروردگار وقتی می‌خواهد عظمت و ارزش روزه را بیان کند می‌فرماید: روزه مِلک خودم است، من شما را به انتخاب و حضور در این ملک دعوت کردم و پاداش روزه هم بر عهده خودم است؛ این حدیث بدین معناست که خداوند تو را پسندیده که در این ملک راهت داده است لذا ائمه اطهار (ع) در بیشتر دعاهای ماه رمضان با اشک چشم از پروردگار برای روزه گرفتن ماه رمضان کمک خواسته‌اند.

وی ادامه داد: ماه رمضان یک کلاس تقویت روح و مقابله با هوای نفس است بدین معنا که شما در این ماه، حدود 14 ساعت از مبطلات روزه خودداری می‌کنید و این عمل، قدرت خودکنترلی را در شما تقویت می‌کند در نتیجه بعد از ماه رمضان هم می‌توانید با هر گناهی که روبرو شدید، با هوای نفس مقابله کرده و از انجام گناهان پرهیز کنید. ادامه مطلب...

جمعه 102 فروردین 11 , ساعت 2:17 صبح

دعای روز نهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
االلهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین.

خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانـت و راهنمائیم کن در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه‌ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان.

 


پنج شنبه 102 فروردین 10 , ساعت 1:38 صبح

امام علی (ع)، مردى را دید که از روى نوشته دعایى طولانى می‌خواند. به او فرمود: اى مرد! آنکه زیاد را می‌شنود، اندک را هم پاسخ می‌دهد!

دعای کوتاهی که از دعاهای بلند بهتر است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، ماه مبارک رمضان است و ماه دعا و مناجات به درگاه احدیت، چه برای بخشش و غفران و چه برای بیان حاجت و درخواست. برخی ما افراد در این ماه، به خواندن دعاهای بلند روی می‌آوریم و در شب زنده‌داریمان با خدای عالم درد و دل می‌کنیم.

با این وجود، امام علی (ع) راهکاری دیگر را فراروی ما قرار داده است که علامه محمدباقر مجلسی در «بحار الانوار» این روایت را از کتاب «الکتاب العتیق الغرویّ» این‌گونه نقل می‌کند:

روایت شده است، امیرمؤمنان علی (ع)، مردی را دید که از روی نوشته، دعایی طولانی می‌خواند.

به او فرمود: ای مرد! آنکه زیاد را می‌شنود، اندک را هم پاسخ می‌دهد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 فروردین 10 , ساعت 1:37 صبح

در دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان آمده است: «خدایا در ماه رمضان مهرورزی نسبت به یتیمان را روزی‌ام گردان چرا که رحم کردن به یتیم با خلوص نیت قلب را جلا می‌دهد. خدایا روزی کن که من اطعام طعام کنم و افطاری دهم، اطعام طعام مخصوصاً به فقرا و مستحقان از کارهای بسیار نیکو است.»

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین»

«خدایا در این ماه، مهرورزی به ایتام، و خوراندن طعام، و آشکار کردن سلام، و همنشینی با اهل کرامت را نصیبم فرما، به عطایت ای پناهگاه آرزومندان. »

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَةَ الاْیتامِ» می‌گوید: خدایا در ماه رمضان مهرورزی نسبت به یتیمان را روزی‌ام گردان. اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوایی می‌توان برای رفع آن استفاده کرد. برای اینکار باید سحرها قرآن بخوانید تا قلبتان را جلا بدهید. همچنین جان انسان را استغفار سحر جلا می‌دهد و می‌توان با یتیم‌نوازی قلب را جلا داد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 2:8 صبح

 بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.

 خدایا یارى کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت و برکنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم کن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان.

 


چهارشنبه 102 فروردین 9 , ساعت 2:7 صبح

حجت‌الاسلام سیفایی، طلبه دهه هفتادی است که بیش‌تر برای تبلیغ به مناطقی می‌رود که شیعه و سنی باهم زندگی می‌کنند. او این روزها در آخرین نقطه استان فارس مشغول خدمت است و توانسته معتاد، قاچاق‌فروش و حتی اغتشاشگر را جذب مسجد کند.

طلبه‌ دهه هفتادی که توانست معتاد، قاچاق‌فروش و حتی اغتشاشگر را جذب مسجد کند+عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، در گوشه و کنار روستا درد و رنج و مشکلات و معضلات مختلفی وجود داشت. یکی از اهالی مدت‌ها بود که ناامیدی بر کل زندگی‌اش سایه افکنده و زندگی را برایش تیره و تار کرده بود و از دردی به نام اعتیاد که عزتش را میان مردم درهم شکسته بود، رنج می‌برد. کمی آن طرف‌تر یکی دیگر از اهالی روستا کسب درآمد حرام به عادتش تبدیل شده بود و بی‌برکتی و عذاب وجدان ناشی از قاچاق کالا، لذت شیرین یک زندگی آرام و بی‌دردسر را از او سلب کرده بود. عده‌ای از جوانان روستا هم که فقر، گریبان زندگی خود و خانواده‌هایشان را محکم چسبیده بود، به ناچار به انجام کارهای غیراخلاقی روی آورده بودند. فرشته نجات این روستا حاج آقا سیفایی بود؛ کسی که با حضورش به عنوان نخستین روحانی مستقر منطقه بر آلام اهالی روستا تسکین بخشید.

جوانانی که هیچ امیدی به تغییرشان نبود، پای‌کار مسجد شدند ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 8 , ساعت 2:53 صبح

روزه داری برای افرادی که فشارخون چطور ممکن است؟ + شرایط

مهر نوشت: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بیماران دچار فشارخون بالا در صورتی می توانند روزه بگیرند که فشارخون آنها تحت کنترل باشد.

احمد اسماعیل زاده اظهار داشت: افراد دارای فشار خون خفیف و متوسط همراه با اضافه وزن می‌توانند روزه بگیرند و روزه داری به کاهش فشار خون آنان کمک می‌کند اما باید با پزشک معالج خود مشورت کنند. به طور مثال در طول دوره روزه داری، زمان و دُز مصرفی داروهایی مانند ایندرال و یا داروهای مدر (ادرار آور) برای جلوگیری از کم آبی باید طبق نظر پزشک تنظیم شود.

وی ادامه داد: برای کنترل بهتر فشار خون، لازم است رژیم غذایی مناسب نیز رعایت شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا باید دریافت نمک و چربی از طریق غذا را کنترل و از کشیدن سیگار اجتناب کنند. خوشبختانه تمامی این اعمال در ماه مبارک رمضان امکان پذیر و راحت تر است. روزه برای افرادی که فشار خون بالای کنترل نشده و بی ثبات دارند، توصیه نمی‌شود.

اسماعیل زاده با بیان اینکه روزه داری و رعایت برنامه غذایی صحیح با کاهش عوامل خطری مانند کاهش وزن، کاهش سطح چربی‌های خون و نکشیدن سیگار سبب پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود، گفت: افرادی که به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا هستند، برای روزه داری و رعایت برنامه صحیح غذایی حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند.

وی تصریح کرد: بیمارانی که دچار گرفتگی رگ‌های قلب هستند و دارو مصرف می‌کنند، از آنجا که عدم مصرف دارو در زمان مقرر زندگی آنها را به مخاطره می‌اندازد، نباید روزه بگیرند. روزه گرفتن این افراد منوط به تشخیص پزشک با توجه به شرایط اختصاصی بیمار است. همچنین بیمارانی که باید برای کنترل بیماری خود به طور منظم و در ساعات معینی در وسط روز، دارو مصرف کنند، نباید روزه بگیرند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 فروردین 8 , ساعت 2:51 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِیتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.

خدایا در این روز مرا به نفس سرکشم، وامگذار تا پی طغیان و نارضایتی تو روم و مرا با تازیانه خشم و غضبت ادب مکن، مرا از موجبات ناخرسندیت، بر کنار بدار، به حق مهربانی و نعمت نوازیت، ای نهایت آرزوی مشتاقان.

 


دوشنبه 102 فروردین 7 , ساعت 2:48 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین

خدایا در این روز مرا از آمرزش جویان قرار بده و مرا در این روز قرار بده از بندگان شایسته و فرمانبردارت و مرا قرار بده در این روز از دوستان نزدیکت؛ به مهربانی خودت ای مهربان‌ترین مهربانان.

 


<   <<   6   7      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ