سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرزند مرده تواند خفت ، و مال ربوده دیده بر هم نتواند نهفت . [ و معنى آن این است که او بر کشته شدن فرزند شکیبایى دارد و بر ربوده شدن مال طاقت نیارد . ] [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 103 شهریور 21 , ساعت 9:45 صبح

آیت الله میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته، 20 شهریورماه در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب اظهار کرد: هر سه شهید محراب تبریز، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله قاضی طباطبایی و آیت‌الله آل‌هاشم فضیلت‌های بسیاری داشتند که هرکدام به اندازه یک کتاب می‌گنجد و این فضیلت‌ها در کمتر شخصیتی جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه تذهیب نفس، تقوا، خداترسی و توجه به حضور مقدس حضرت بقیه‌الله(عج) در تمامی رفتارها و اخلاقیات این شهدای گرانقدر قابل لمس بود، ادامه داد: این شخصیت‌های زاهد، فارغ از آمد و شد دنیا، جزو سابقون بودند که پیش از همه در راه خدا ثابت‌قدم بوده و با همه وجود تلاش داشتند تا دیگران را به راه خداوند متعال هدایت کنند.

این استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه شهید محراب آیت‌الله اسدالله مدنی، ذوب در ولایت و مجاهد واقعی راه انقلاب اسلامی بود، گفت: این شهید راه اسلام و انقلاب، اسوه اخلاق برای همه مردم بود که عمر پربرکت خود را در راه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی سپری کرد.

وی با بیان اینکه فضیلت‌های عالم، عادل، متقی، مجاهد و شهید وقتی در یک انسان جمع می‌شود، پایانش به شهادت ختم شده است، در حالی که هر یک از این فضیلت‌ها به سختی در یک انسان پدید می‌آید، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد ما این قله‌های افتخار و شخصیت‌های بزرگ تاریخ خود را فراموش کنیم. مستکبران می‌گویند که خدا دروغ گفته و در اوج روشنگری، دوران انبیا(ع) تمام شده است، بنابراین باید خودشان، سرنوشت بشر را تعیین کرده و جهان را اداره کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به مقابله با این استراتژی مستکبران پرداخته و حتی امام(ره) می‌گوید اگر قرار بر تعیین سرنوشت است، مسلمانان خودشان می‌توانند سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی بیان کرد: شهید مدنی به تنهایی همچون یک پرچم در قله، راه را به ما نشان می‌دهد و این راه، استقامت و شهید می‌طلبد کسانی که استقامت کنند به قله‌ها می‌رسند و بدون سختی در این راه نمی‌توان به خدا رسید.

آیت‌الله میرباقری اظهار کرد: تمام علوم و حقایقی که برای سعادت بشر و نیل به قرب الهی و ایجاد امت صالح لازم بوده، خداوند متعال به انبیای خود عنایت کرده است که به نحو جامع در وجود پیامبر اکرم(ص) وجود داشته و تمامی این علوم به امام علی(ع) منتقل شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ