سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند متعال، کسی است که کار بد مؤمن را سرمشق قرار می دهد؛ امّا کار نیکش راسرمشق قرار نمی دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:1 عصر

با پایان نگهداری دوره‌ای مسجدالحرام، حصارهای اطراف کعبه برداشته شد و زائران می‌توانند به خانه خدا نزدیک شوند.

حصارهای اطراف کعبه پس از 10 روز برداشته شد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، زائران خانه خدا امکان نزدیک شدن به کعبه را نداشتند. متولیان مسجدالحرام اطراف کعبه حصارهایی قرار دادند تا طرح نگهداری دوره‌ای کعبه را اجرایی کنند.

نگهداری دوره‌ای مسجدالحرام

اکنون پس از حدود 10 روز، نگهداری دوره‌ای کعبه به پایان رسید و حصارهای اطراف خانه خدا برداشته شد تا  زائران بتوانند کعبه را لمس کنند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:1 عصر

یکی از آزادگان جنگ تحمیلی تعریف می‌کند: «وقتی اسیر شدم سرباز عراقی عکس امام(ره) را از زیر کلاهم پیدا کرد. منتظر بودم رگبار ببندد رویم که دستانش را مشت کرد و فریاد زد: «الله اکبر، خمینی رهبر، صدام کافر!»

نوربالا| سرباز بعثی فریاد زد: الله اکبر، خمینی رهبر، صدام کافر

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مهدی طحانیان اسیر 13 ساله جنگ تحمیلی، درباره دقایق اولیه اسارتش در چنگ سربازان بعث روایت می‌کند: «یکی از سربازها آمد روبه رویم ایستاد. بعد دست برد سمت کلاهم و عکس امام(ره) را از زیر توری کلاهم کشید بیرون. قدری به عکس نگاه کرد، قدری به من. قبلاً در آموزش‌های نظامی بهمان تذکر داده بودند که در مواقعی که فکر می‌کنید ممکن است اسیر شوید چیزهایی مثل عکس امام(ره) و آرم سپاه را از خودتان جدا کنید. با این همه من پاک فراموش کرده بودم زیر توری کلاهم عکس امام(ره) دارم. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 آذر 28 , ساعت 12:0 عصر

دانشجو در کنار وظیفه مطالعه دروس تحصیلی و تخصصی خود باید به کتاب‌های دیگری نیز بپردازد که در حوزه‌های دیگر نیز تخصص پیدا کند.

رهبر انقلاب چه کتاب‌هایی را برای مطالعه پیشنهاد کرده اند؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: دانشجو مهم است و کسب دانش، مهم دانشجو؛ این دانشجو نباید تنها به رشته‌ای که در دانشگاه می‌خواند بپردازد بلکه باید در کنار سیر مطالعه دروس تخصصی خود، کتاب‌های دیگری را هم جزو برنامه مطالعاتی خود قرار دهد. البته این تنها مختص به دانشجو نیست، بلکه برای طلاب حوزه علمیه و حتی دانش آموزان و عموم مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

بی‌شک مطالعه کتاب یکی از پله‌های رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای است. اما از این که بگذریم چه کتابی بخوانیم! ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:55 صبح
برنامه‌های تلویزیون به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)

شبکه‌های تلویزیونی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) حسینیه‌ای برپا می‌کنند که می‌توان از جمله آنها به ساختارهای مداحی، سخنرانی، ارتباط زنده با اماکن مقدس و ... اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، شبکه‌های سیما در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه‌های مختلفی از روضه خانگی و حسینیه تلویزیونی تا آیتم‌های ویژه مداحی و سخنرانی و مستندها و فیلم‌های مرتبط تدارک دیده‌اند که به شرح زیر هستند:

شبکه یک

ویژه برنامه «توحیدخانه» به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه از پنجشنبه، 23 آذر شروع شده و تا دوشنبه، 27 آذر هر شب ساعت 19 به صورت زنده از حرم امام رضا(ع) روی آنتن است. این برنامه یکشنبه، 26 آذرماه در دو بخش علاوه بر ساعت ذکر شده، ساعت 12 و 20 دقیقه نیز از مشهد مقدس روی آنتن خواهد رفت. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:54 صبح

«کشتی پهلوگرفته» پرفروش‌ترین اثر سیدمهدی شجاعی و همچنین پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران مرثیه‌ای است منثور از زبان و دل صاحبان عزای فاطمی.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ نام سید‌مهدی شجاعی برای مخاطبان ادبیات دینی در ایران شناخته شده است،‌ در میان تمامی آثاری که سید مهدی شجاعی منتشر کرده و هر یک درنوع خود اثری قالب توجه و شاخص به شمار می‌آیند نام «کشتی پهلوگرفته» بیشتر می‌درخشد،‌ این پرفروش‌ترین رمان سید مهدی شجاعی که چاپ پنجاه و نهم خود را در بازار تجربه می‌کند،‌ مرثیه‌ای است منثور از زبان و دل صاحبان عزای فاطمی. کتاب از 14 فصل تشکیل یافته و راوی اول شخص در هر کدام از فصول، یکی از وابستگان حضرت فاطمه(س) هستند.

فصل اول حضرت رسول، فصل دوم حضرت خدیجه (س)، فصل سوم خود حضرت زهرا (س)، فصل چهارم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، فصل پنجم امام حسن(ع)، فصل ششم امام حسین(ع)، فصل هفتم مجدداً حضرت زهرا(س)، فصل هشتم حضرت زینب(س)، فصل نهم فضّه، فصل دهم حضرت ام کلثوم(س)، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم برای بار سوم حضرت فاطمه (س)، فصل سیزدهم مجدداً حضرت امیر(ع) و فصل چهارم از زبان آسمان روایت می‌شود.

شجاعی در داستان 160صفحه‌ای خود به خوبی توانسته روزهای پر فراز و نشیب زندگی حضرت زهرا(س) را از ولادت تا شهادت به تصویر کشد و حتی گاهی خود در مقام یک روضه خوان ظاهر شود و مخاطبش را همگام با شرح وقایع، مهمان مجلس روضه مادر سادات و اشک ریختن بر مصائب او کند. 

نصرالله قادری نویسنده و نمایشنامه‌نویس در معرفی این کتاب می‌گوید:‌ «سیدمهدی شجاعی در آفرینش «کشتی پهلو گرفته» به مقام تجلی دست یافته و پا در میدانی دشوار می‌گذارد، شبیه میدان مین که باید از آن سربلند بیرون آید. ما به عنوان مخاطب در خوانش این کتاب اگر حضوری داشته باشیم، می‌توانیم در لحظه تجلی نویسنده مشارکت کنیم. کشتی پهلو گرفته عظمت بانویی است که گوهر آفرینش است، زیباست و زیبایی را دوست دارد و ما می‌دانیم که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد. «کشتی پهلو گرفته» تجلی عشق نویسنده است به خاندان محمد مصطفی(ص) آخرین فرستاده خدا.  ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:52 صبح

کتاب «آسیب شناسی سبک زندگی فردی بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمد سحرخوان به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب «آسیب شناسی سبک زندگی فردی بر اساس آموزه‌های قرآن و اهل بیت» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمد سحرخوان تلاش دارد به آسیب شناسی سبک زندگی در آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) بپردازد.

در این کتاب، پس از مفهوم شناسی سبک زندگی اسلامی و مبانی و گستره سبک زندگی، به بیان زمینه‌های آسیب‌های فردی سبک زندگی (فرهنگی، عبادی، اخلاقی، رفتاری، اقتصادی و نفسانی) پرداخته شده است.

سپس، راه‌های پیشگیری از آسیب‌های سبک زندگی فردی (خداباوری، معاد باوری، نماز و تقوا) تشریح شده است.

از جمله دیگر مباحث این اثر، می‌توان زمینه‌های قانون گریزی و زمینه‌های خرافی گرایی نیز تبیین شده است. ادامه مطلب...

شنبه 102 آذر 25 , ساعت 9:51 صبح

«شش ماه پایانی» نوشته «مجتبی الساده» از سوی انتشارات جمکران منتشر و روانه بازار نشر شد. الساده در این کتاب به بررسی حوادث 6 ماهه پایانی پیش از ظهور بر اساس آیات و روایات پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «ششن ماه پایانی» عنوان کتابی است به قلم «مجتبی الساده» محقق شیعی جهان اسلام که از سوی انتشارات جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.نویسنده در این کتاب نیم? دوم آخرین سال غیبت را که به ظهور حضرت مهدی(عج) ختم می‌شود، به تصویر کشیده است.

آنچه از احادیث و روایات برمی‌آید بیشتر شدن حوادث پیش آمده برای بشر در سال‌های نزدیک به ظهور منجی است. این اخبار مسلمانان را به هوشیاری، آمادگی، انتظار و اطلاع جامع دربار? آخرالزمان دعوت می‌کند و از آنان می‌خواهد که هم? مناسبات و روابط فردی و اجتماعی خود را متناسب با آن شرایط ویژه تنظیم کنند تا شاید از فتنه‌ها در امان مانند و در زمر? مشتاقان و منتظران شاهد ظهور آخرین منجی موعود باشند. بسیاری از نویسندگان، نشانه‌های ظهور را به دو دست? حتمی و غیرحتمی دسته‌بندی می‌کنند. آنچه مهم است این است که این نشانه‌ها به‌درستی بیان شوند تا هر منتظر  با پیگیری این حوادث، در دام آن‌ها که به‌دروغ ادّعای مهدویت می‌کنند، نیفتاده، به‌خاطر کثرت و وفور اتفاقات، دچار سردرگمی نشود.

 «مجتبی الساده» با مطالعه و تحقیق در منابع و تفحّص در روایات، کتابی با عنوان «شش ماه پایانی» تدوین کرده است که در آن نیمه دوم آخرین سال غیبت را که به ظهور حضرت مهدی(عج) ختم می‌شود، به تصویر کشیده است. این اثر، ناظر بر تعیین وقت معینی برای ظهور نیست؛ اما همه خوانندگان را متذکر حوادث مهم و جدی آخرین سالی می‌کند که امید می‌رود واقع? شریف ظهور در آن اتفاق افتد. مجتبی السادة برای استخراج این کتاب و مجموعه این رویدادهای پی‌درپی، به آن دسته از احادیث تمسک جسته  که به تاریخ خاصی، اعم از روز، ماه یا سال اشاره داشته‌اند و در دسته علائم حتمی گنجیده‌اند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 7:41 عصر

مرکز سیما فیلم به‌دنبال احیای برخی ژانرها درسریال‌های تلویزیونی است وسریال تلویزیونی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی مراحل فنی را سپری می‌کند که قرار است روایتگر عالم برزخ باشد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ملی ‌در مسیر تحولی خود تغییرات گسترده‌ای در برنامه‌ها و سریال‌ها ایجاد کرده است. بخشی از این تغییرات در سریال‌های تلویزیونی رخ داده و شاهد تولید مجموعه‌های تلویزیونی با مضامین متفاوت هستیم که به سفارش مرکز سیما فیلم تولید می‌شوند و مراحل پیش تولید، تولید و پس تولید را سپری می‌کنند؛ سریال‌هایی که هرکدام آنها رنگ‌وبوی خودش را دارد.

ازهمین‌رو مرکز سیما فیلم به‌دنبال احیای برخی ژانرها درسریال‌های تلویزیونی است وسریال تلویزیونی «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی مراحل فنی را سپری می‌کند که قرار است روایتگر عالم برزخ باشد.

البته اگر آثار رسانه‌ملی را رصد کنیم، متوجه خواهیم شد که موج ساخت چنین آثاری به ابتدای دهه 80 برمی‌گردد و تولید مجموعه‌های ماورایی نه‌تنها به تحولاتی در عرصه سریال‌سازی منجر شد بلکه مردم با علاقه پیگیر تماشای چنین آثاری شدند و مورد توجه قرار گرفت.

شاید ابتدا این تصور نبود که این نوع سریال‌ها با اقبال بیش از اندازه مردم روبه رو شود اما علاقه‌مندی مخاطبان نشان داد اتفاقا چنین سریال‌هایی را دوست دارند.

شروع این اتفاق در تلویزیون با سریال «کمکم کن بود» و بعد از آن سریال‌هایی با موضوع شیطان، روح، دنیای برزخ و... ساخته و پخش شد.

اما در اواسط دهه90 تعداد تولید این سریال‌ها کاهش پیدا کرد و می‌توان گفت حتی تولیدی اتفاق نیفتاد تا این که دو سال پیش سریال «احضار» برای رمضان پخش شد. اکنون مرکز سیمافیلم که تولید آثار پرمخاطب تلویزیون را در کارنامه دارد، سریال جدیدی در گونه ماورایی تولید می‌کند که سکانداری آن به‌عهده مسعود ده‌نمکی است. این سریال با نام رستگاری تولید می‌شود.

پیگیری‌های جام‌جم منجر به آخرین اطلاعات اختصاصی از این پروژه شد که در ادامه مطالعه می‌کنید.

رمز و راز رستگاری +عکس و فیلم

از روستای وردیج تا چهاردانگه

پیش تولید سریال تلویزیونی رستگاری از سال گذشته اتفاق افتاد، چراکه این سریال نیاز به ساخت جلوه‌های ویژه تخصصی برای به تصویر کشیدن عالم برزخ و دیگر بخش‌های سریال داشت. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 7:39 عصر

واقعیت این بود که برای اهتزاز این زیباترین پرچم دنیا و نشانی که روی آن بود سروهای زیادی مثل کمال به خاک افتاده بودند. قطعاً همین شهادت‌ها ابهت این پرچم را تضمین می‌کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کتاب «چَمروش» روایت زندگی خلبان شهید مدافع حرم کمال شیرخانی به قلم شهلا پناهی لادانی است. این کتاب، مجموعه خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید کمال شیرخانی است که به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

خلبان شهید کمال شیرخانی از شهیدان مدافع حرم است که برای دفاع از حریم آل‌الله عازم سوریه شده بود و 14 تیرماه 1393 در نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسید.

پرچم ایران روی بی‌روح‌ترین جعبه دنیا! +عکس

*آنچه در ادامه می‌خوانید، بخشی از این کتاب است؛

صبح یک ون هماهنگ کردیم. به خانواده کمال گفتیم: «برای آخرین دیدار به معراج شهدا می‌ریم؛ فقط طبق قوانین معراج هر چقدر آرامش بیشتری داشته باشید می‌تونید زمان بیشتری کنار کمال باشید. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 آذر 20 , ساعت 7:38 عصر
حجت الاسلام جلیلی پرسش «چرا شهدا را به دانشگاه‌ها می‌آورند، مگر دانشگاه‌ها قبرستان است؟» را مطرح کرد و پاسخ داد: کسانی را به دانشگاه می‌آوریم که دارای بالاترین درجات حیات و زندگی هستند.

به گزارش مشرق، وقتی مداحی مورد علاقه ات پخش می‌شود، نمی‌شود که همخوانی نکنی! مثل الآنی که برای وداع با پیکر مطهر شهید علی آقا عبداللهی وارد نماز خانه دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری شدم؛ نمی‌شد که زیر لب زمزمه نکنم: «سلام عزیز پر پرم، سلام عزیز برادرم، سلام مدافع حرم…» یا نخوانم: «سلام رفیق شهیدم سلام همه امیدم، برام دعا کنی شاید امام حسینمو دیدم…»

چشمم به جایگاهی که برای تابوت شهید در نظر گرفته‌اند، می‌خورد، پایین آن چندین فانوس چیده‌اند، با پارچه مشکی که دور تا دورش کشیده‌اند، سیاه پوشش کرده‌اند و یک «یا فاطمه الزهرا» روی آن نصب شده است. روی جایگاه یعنی دقیقاً آنجایی که دور تابوت می‌شود را با پر پوشانده‌اند.

چشمم از جایگاه شهیدان به خادم هایی که دسته دسته پر به دست دور جایگاه شهید ایستاده‌اند می‌خورد، یکی از آنها با چند دسته گل رز سرخ ایستاده، دیگری گل گل‌های نرگس و رز سرخ پر پر شده در دست دارد، آن دیگری دستگاه گلاب پاش دارد و گلاب پاشی می‌کند و چند نفر دیگر مهمانان را راهنمایی می‌کنند تا بنشینند.

چرا شهدا را به دانشگاه‌ها می‌آورند؟

مادری گوشه‌ای نماز خانه روی صندلی نشسته بود. عکس شهید آقا عبداللهی را در دست داشت و زیارتنامه شهدا را که پشت عکس چاپ شده بود، قرائت می‌کرد، فراز پایانی اش بود: «اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم.» ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ