سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 102 مهر 27 , ساعت 11:38 صبح
رئیسی- نمایه

رییس جمهور گفت: محاکمه و مواخذه عاملان و حامیان این جنایات برای تضمین حیات انسانی ضروری است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، ضمن محکومیت شدید جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «معمدانی» در غزه و تسلیت به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، همه فلسطینیان و امت اسلامی تصریح کرد: اگر چه رژیم سفاک صهیونیستی در سال‌های حیات ننگین خود، همواره همه قوانین بین‌المللی و اصول انسانی را زیرپا گذاشته بود، اما جنایت بمباران مردم بی‌دفاع و مجروحی که به بیمارستان پناه برده بودند، نقطه عطفی در کارنامه سیاه او محسوب می‌شود. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 مهر 27 , ساعت 11:36 صبح
شهید محمدرضا پورکیان

محمدرضا پورکیان که یک بار طعم زندان‌های مخوف ساواک را چشیده بود، خوب می‌دانست نام و مشخصات اصلی‌اش توسط ساواک شناسایی شده است. از این رو نام مستعار «رضا احمدآبادی» را برای خود انتخاب کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق: محمدرضا پورکیان در دوران نوجوانی تمام وقت خود را در جهت فعال کردن مسجد جامع امیدیه صرف کرد و برای آشنا کردن مردم با مسائل جاری کشور و خیانت‌های شاه و اطرافیانش، از روحانیان بنام آن روز برای سخنرانی در مسجد جامع دعوت کرد. برگزاری کلاس‌های معارف و احکام اسلامی و همچنین آموزش قرآن و تاسیس کتابخانه، گوشه دیگری از فعالیت‌های او بود. البته باید آوردن کتاب‌های مذهبی ممنوع به امیدیه را به واسطه ارتباط با علما و مراجع عظام در قم، به این فعالیت‌ها اضافه کرد. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 مهر 27 , ساعت 11:36 صبح

به گزارش مشرق، امید جهان، خواننده اهل جنوب کشور در اینستاگرام خود نوشت:

مدافع حرم منتظر دستور است.

واکنش امید جهان در حمایت از مردم غزه

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 


پنج شنبه 102 مهر 20 , ساعت 10:14 عصر

نشست رئیسی با اساتید و نخبگان پزشکی استان فارس

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نوای پساصهیونیستی از مناره های مسجدالاقصی به گوش می رسد کودک‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی را نشانه درماندگی و قرار گرفتن در سراشیبی تند و بی‌بازگشت آنها توصیف کرد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در جمع پرشور مردم شیراز گفت: مردم فارس مردمی سخت کوش هستند که در عرصه‌های مختلف آزمون و امتحان خود را خیلی خوب پس داده و نشان دادند در عرصه‌های مختلف اثرگذاند.

وی افزود: آنها نشان دادند مردمی مقاوم و مردمی با روحیه ایستادگی در مقابل دشمنانند. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 مهر 20 , ساعت 10:13 عصر

سه‌کتاب «یک نیستان گل سرخ»، «دردِ بودن» و «شمشیر لشکر» از مجموعه «قصه فرماندهان» توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، سه کتاب «یک نیستان گل سرخ»، «دردِ بودن» و «شمشیر لشکر» از مجموعه «قصه فرماندهان» به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شد.

سه‌کتاب به «قصه فرماندهان» اضافه شد

کتاب «یک نیستان گل سرخ» نوشته فاطمه مصطفوی دهکردی بر اساس زندگی شهید مصطفی اردستانی سرتیپ خلبان نیروی هوایی ارتش نوشته شده است. ادامه مطلب...

شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:25 عصر

یکبار که اسرا از اتاق شکنجه برگشتند، کمرشان از شدت شکنجه‌ سیاه و کبود شده بود. گروهبان دو بعثی آمد و پماد ویکس در دستش بود، صدا زد: «ابوتراب!»

روزی که بعثی‌ها روی زخم حاج‌آقا ابوترابی پماد ویکس زدند

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، امروز که پای روایت اسرای دفاع مقدس می‌نشینیم، تلخی و شیرینی‌های زیادی را از اسارت می‌شنویم. شیرینی‌ها همان همدلی بین اسرا بود و تلخی‌ها روزهایی بود که جلوی چشم‌شان می‌دیدند، همرزمانشان شکنجه می‌شوند و شاید تلخ‌ترین خاطره برای هر یک از اسرا، شکنجه مرحوم سیدعلی‌اکبر ابوترابی در اسارت بود. ادامه مطلب...

شنبه 102 مهر 15 , ساعت 9:24 عصر

رهبری می‌فرمایند: پیامبر اسلام علاقه‌مند به سرنوشت همه آحاد بشر است، کما اینکه در آیه‌‌ای خداوند می‌گوید همه‌ بشر مخاطب پیامبر اکرمند.

پای درس آقا| پیامبر اسلام به سرنوشت همه آحاد بشر علاقه‌مندست

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، 12 تا 17 ربیع‌الاول را هفته «وحدت» نام نهادند تا تذکری بر اخوت دینی و انسجام ملی بین ایرانیان و بلکه جهان اسلام باشد. 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام بوده و در دنیای جدید چیزی به اندازه آموزه‌های ایشان راه‌گشا و مدد دهنده به ما نیست. در ادامه سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره را می‌خوانیم.  ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:3 صبح

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توجه به جهاد تبیین را امری مهم و ضروری توصیف کرد ودر این رابطه گفت: واقعاً دفاع مقدس مظلوم واقع شده چون امروز نتوانسته‌ایم جوانان را به طور کامل با ابعاد آن آشنا سازیم و میان سبک زندگی رزمندگان با سبک زندگی نسل جوان امروز ارتباط برقرار کنیم و باید از طریق جهاد تبیین دفاع مقدس را مظلومیت خارج کنیم.

محمود عباس زاده مشکینی

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با آثار آن گفت: جنگ هشت ساله ایران و عراق بزرگترین و طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم محسوب می‌شود که بیش از 200 هزار نفر از فرزندان این مرز و بوم برای حفاظت از کیان و استقلال آن جان خود را تقدیم کردند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی افزود: استقلال و اقتدار امروز کشور مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های دلاورمردان عرصه دفاع مقدس است و امروز حتی آن مسیر را پاسداران، ارتشیان و دیگر تأمین‌کنندگان امنیت ادامه می‌دهند و هنوز که هنوز است برای حفاظت و صیانت از استقلال و امنیت کشور شهدایی را تقدیم کشور می‌کنیم. ادامه مطلب...

جمعه 102 مهر 7 , ساعت 11:2 صبح

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت با بیان اینکه «امت رسول‌الله»، شعار هفته وحدت امسال انتخاب شده است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای تکریم قرآن کریم در هفته وحدت داریم و در این راستا جشن بزرگ خانوادگی 17 ربیع الاول و ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تکریم قرآن کریم در تهران میدان حضرت ولیعصر(ع) روز سه شنبه 11 مهر ماه ساعت 15 و در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت صبح امروز، پنجشنبه 6 مهرماه، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وحدت که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با تبریک ایام خجسته و بسیار مبارک ماه ربیع‌الاول و میلاد مبارک پیامبر اکرم(ص)، گفت: امامت و آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج) در این ماه رقم خورده است. همچنین ولادت امام صادق (ع) هم در این ماه رقم خورده است، از سوی دیگر پیروزی انقلاب اسلامی در 45 سال گذشته در این ماه مبارک رقم خورده است.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته نماد عزت، شرف و سرافرازی ملت عزیز ایران است. دفاع مقدس مناسبت بسیار پر اهمیت و ارزشمندی در جهان اسلام است که برای همه امت مسلمان مهم است.

اختری اظهار کرد: امت اسلام به منزله یک امت مطرح شده است. امروز جامعه اسلامی بیش از 2 میلیارد نفر تخمین زده می‌شود؛ خدواند وحدت چنین امتی را برای وارستگی و شایستگی‌اش و ارتباطش با خدا ترسیم کرده است.

رئیس ستاد مرکزی هفته وحدت با اشاره به تدابیر صورت گرفته است در هفته وحدت امسال گفت: در این هفته با شعار امت رسول الله، باید وحدت اسلامی را به بهترین شکل ممکن نشان دهیم. وحدت و یکپارچگی مسلمانان باعث رشد، ادامه مطلب...

سه شنبه 102 مهر 4 , ساعت 8:31 عصر

مرجع تقلید شعیان سه عامل رفع فقر، ریشه کنی ظلم و بی‌عدالتی و اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی را از شاخصه‌های مهم حرکت‌های انقلابی و جهادی دانست و گفت: این شاخصه‌ها از نیازهای امروز جامعه ایران اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی: رفع فقر و ریشه‌کنی ظلم از شاخصه‌های مهم حرکت‌های انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، جمعی از اعضای کنگره هشت هزار شهید استان همدان به مناسبت برگزاری مراسم اختتامیه این کنگره به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، قاسمی فرزاد استاندار و حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی همدان با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ