سفارش تبلیغ
صبا ویژن
« گفتارها سپرده نزد نگهدار است » و « نهفته‏ها آشکار » ، و « هر نفس بدانچه کرده گرفتار » . و مردم ناقص عقل و بیمار ، جز آن را که خداست نگهدار . پرسنده‏شان مردم آزار و پاسخ دهنده‏شان به تکلف در گفتار . آن که رایى بهتر داند ، بود که خشنودى یا خشمى وى را بگرداند ، و آن که از همه استوارتر است از نیم نگاهى بیازارد یا کلمه‏اى وى را دگرگون دارد » . [نهج البلاغه]
 
شنبه 103 تیر 2 , ساعت 10:26 صبح

بهترین اعمال شب جمعه برای اموات

1. همانا نقل شده که شب جمعه نورانى است و روزش بسیار روشن پس بسیار بگویید:«سُبْحانَ اللَّهِ و اللَّهُ أَکْبَرُ و لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ» و در این روز بسیار صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السّلام بفرستید و در روایت دیگر برای اعمال شب جمعه خواندن صد مرتبه صلوات نقل شده است و هرچه بیشتر این ذکر را بگویید بهتر است.

2. از امام جعفر صادق (ع) برای اعمال شب جمعه نقل شده است که صلوات بر محمّد و آل محمّد در این شب برابر با هزار کار نیک است و هزار معصیت را پاک می کند و مقام انسان را هزار درجه بالا می برد و بعد از نماز عصر پنج شنبه تا آخر روز جمعه مستحب است که بر محمّد و آل محمّد (صلوات الله علیهم اجمعین) بسیار صلوات فرستند؛ و با سند صحیح از امام صادق (علیه السلام ) ذکر شده است که فرشتگان پنجشنبه از آسمان با قلم های طلا و صحیفه های نقره فرود می آیند و در عصر پنج شنبه و شب و روز جمعه تا هنگام غروب خورشید بجز صلوات بر محمّد و خاندان آن حضرت چیز دیگری نمی نویسند.

3. از اعمال شب جمعه که مستحب است تلاوت کردن سوره هایی چون سوره بنی اسرائیل، کهف، سه طس، الم سجده، یس، ص، احقاف، واقعه، حم سجده، حم دخان،  طور، اقتربت، جمعه سفارش شده است و چنانچه زمان ندارد،  سوره واقعه را بخواند. از امام جعفر صادق (علیه السلام) نقل شده که:(( کسی که در هر شب جمعه، سوره بنی اسرائیل بخواند، نمی میرد تا به خدمت حضرت قائم (علیه السلام) برسد و از اصحاب آن حضرت باشد.)) هر که در شب جمعه «سه طسین» را بخواند، از دوستان خداست و در امان و حمایت حقّ تعالى باشد و در دنیا به وی فقر و تنگدستى نرسد و در آخرت خدا از بهشت بقدری به او عطا کند که راضى شود و زیاده از رضا به او کرامت فرماید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ