سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه روزی بیاید که در آن بر دانشم نیفزایم، پس در آمدن خورشید آن روز بر من خجسته مباد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:6 صبح

پیام تبریک روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) 1402 + استوری و متن اول ذی‌ الحجه


سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 3:59 صبح

پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند: اگر زندگى سعادتمندان، مرگ شهیدان، نجات روز حسرت (قیامت)، سایه روز سوزان و هدایت در روز گمراهى را مى‌خواهید، قرآن را یاد بگیرید که آن سخن خداى مهربان است و سپرى در مقابل شیطان و سنگینى ترازوى اعمال است.

روایت قرآن از دیدار موسی (ع) با خدا در صفحه 167+فیلم، متن و مفاهیم

خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند: «اِن اَرَدتُم عَیشَ السُّعَداءِ و َمَوتَ الشُّهَداءِ و َالنَّجاةَ یَومَ الحَسرَةِ و َالظِّلَّ یَومَ الحَرورِ و َالهُدى یَومَ الضَّلالَةِ فَادرُسُوا القُرآنَ فَاِنَّهُ کَلامُ الرَّحمانِ و حِرزٌ مِنَ الشَیطانِ و رُجحانٌ فِى المیزانِ»؛ اگر زندگى سعادتمندان، مرگ شهیدان، نجات روز حسرت (قیامت)، سایه روز سوزان و هدایت در روز گمراهى را مى‌خواهید، قرآن را یاد بگیرید که آن سخن خداى مهربان است و سپرى در مقابل شیطان و سنگینى ترازوى اعمال است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 3:58 صبح

حجت‌الاسلام حسین انصاریان می‌گوید: در آدم مؤمن چند خصلت وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که خیرخواهی افراد را می‌پذیرد، رد نمی‌کند.

ویژگی انسان مومن از نظر امام جواد(ع) در کلام حجت‌الاسلام انصاریان+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد اخلاق در یک سخنرانی به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در مسجد رسول اکرم(ص) اظهار داشت: حضرت جواد(ع) روایات بسیار فوق العاده‌ای دارند. در یک روایتشان می‌فرمایند: در آدم مؤمن چند تا خصلت هست: یکی این است (قَبُولٍ مِمَّن یَنصَحُهُ)، خیرخواهی افراد را می‌پذیرد، رد نمی‌کند. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 28 , ساعت 1:48 صبح

بیش از یک میلیون زائر در نماز جمعه مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) شرکت کردند، زائران کشورهای مختلف از شیعه و سنی با تشکیل صفوف منظم، اتحاد مسلمانان را به نمایش گذاشتند.

نمایش اتحاد مسلمانان در نماز جمعه مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)+فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزارش فارس، روز گذشته میلیون‌ها زائر در مکه مکرمه و مدینه منوره در نماز جمعه شرکت کردند. نماز جمعه در عربستان جایگاه ویژه‌ای دارد و زائران با لباس‌های تمیز در روز جمعه با وجود گرمای هوا در مسجدالنبی و مسجدالحرام صفوف منظم تشکیل دادند.

ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 26 , ساعت 6:45 عصر

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: غربی‌ها برای تأمین سوخت مورد نیاز ایران، 2 سال و نیم وقت می‌خواستند، درصورتی که تولید سوخت 20 درصد در کمتر از 2 سال با همت جوانان غیور سازمان انرژی اتمی محقق شد.

به گزارش مشرق،«علی‌اکبر صالحی» با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره توافق در عین حفظ زیر ساخت‌های هسته‌ای، گفت: ایشان در سخنرانی اخیر خود به جایگاه صنعت هسته‌ای اشاره مهمی کردند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: رهبر انقلاب صنعت هسته‌ای را دارای چهار ویژگی عنوان کردند؛ اول اینکه نماد اقتدار ملی است. دوم اینکه پیشران صنعت است؛ یعنی کشوری که برخوردار از این صنعت باشد، می‌تواند صنایع دیگر را که در بالاترین سطح در صنعت هسته‌ای بکار گرفته می‌شود، با خود همراه کند و جلو ببرد.

وی ادامه داد: ویژگی سوم این است که صنعت هسته‌ای کاربری‌های متعددی در حوزه سلامت، کشاورزی، صنعت و انرژی دارد و چهارم اینکه صنعتی دروان‌زا است.

صالحی ابراز داشت: جا دارد به عنوان فردی که مدتی مسئول بوده و در حوزه صنعت هسته‌ای به طور تخصصی کار می‌کند، تشکر ویژه‌ای از مقام معظم رهبری داشته باشم که فرمودند این صنعت درون‌زاست یعنی با همت جوانان کشور پا گرفته است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران یادآور شد: در این صنعت کسی کمکی به ما نکرده البته درست است که نیروگاه بوشهر به کمک روس‌ها ساخته شده، اما صنعت هسته‌ای ما محدود به بوشهر نیست و عرصه‌های مختلف را پوشش می‌دهد که اغلب آستانه‌های این صنعت به دست خود جوانان کسب شد. ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 26 , ساعت 1:19 صبح

وزیر کشور گفت: در آستانه اربعین حسینی، ستاد اربعین با محوریت مردم به خوبی زائران را ساماندهی کند.

ارسالی/لزوم ساماندهی زائران با محوریت مردم از سوی ستاد اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، احمد وحیدی وزیر کشور امروز 25 خرداد در نشست شورای اداری خراسان‌شمالی اربعین ‌را فرصتی مغتنم برای همگرایی جهان اسلام خواند و یادآور شد: پیاده‌روی اربعین از مباحث مهم نظام است و باید ستاد این حرکت معنوی فعال باشد.

وحیدی با اشاره به اقامه نماز در ادارات نیز افزود: اقامه نماز موضوعی بسیار مهم است و نباید در هیچ دستگاهی مغفول بماند، همه مسئولان چهار وظیفه اصلی دارند که شامل زکات، امر به معروف، نهی از منکر و اقامه نماز می‌شود، بنابراین باید وجهه ادارات بر مبنای این چهار فرمان الهی ادامه یابد. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 23 , ساعت 8:10 عصر

اعمال شب و روز دحوالارض

همزمان با فرا رسیدن روز بیست پنجم ماه ذی‌القعده، اعمال توصیه شده برای شب و روز دحوالارض منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «دحوالارض» مطابق با بیست و پنجم ماه ذی‌القعده، است و این نعمت بزرگی است که خداوند بر بشر ارزانی داشت که آگاهی از این نعمت خود اولین عبادت این روز است، زیرا آگاهى از نعمت و کم و کیف آن اولین مرتبه شکر است. در روایات زیادى آمده که در بیست و پنجم ذى القعده کعبه نصب و زمین گسترده شده، آدم پایین آمده، خلیل و عیسى (علیهما‌السلام) متولد شدند و رحمت گسترش یافته است.

اصطلاح «دحو الارض» از دو کلمه «دحو» به معنای گسترش دادن و «الارض» ترکیب شده که این مرکّب «‌دحوالارض‌» به معنای گستراندن زمین است. مراد از دحوالارض بیرون آمدن خشکی‌های گسترده زمین از زیر آب است. بنابر برخی روایات و منابع کهن اسلامی، زمین در ابتدا زیر آب بوده است و سپس خشکی‌ها از آب سر برآورده‌اند. روز بیرون آمدن خشکی‌ها یا روز آغاز آن روز دحوالارض نامیده شده است. بنابر برخی روایات تاریخی، نخستین جایی که از زمین سر برآورد، مکه و کعبه بوده است. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 23 , ساعت 8:10 عصر
علی‌آبادی وزیر «صمت» شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا به عباس علی‌آبادی برای حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 23 خرداد ماه) قرار داشت.

در ابتدای جلسه امروز سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گزارش این کمیسیون را درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی قرائت کرد و پس از آن اظهارات 2 نماینده موافق و 2 نماینده مخالف با برنامه‌های آقای علی‌آبادی استماع شد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 22 , ساعت 11:38 صبح

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) با حضور خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های داخلی و خارجی آغاز شد.

در این نشست سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص گمانه‌زنی ها مبنی بر تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا در خصوص تداوم مذاکرات لغو تحریم‌ها، اظهارداشت: ما در ارتباط با برجام و روند مذاکرات دیدگاه اصولی و روشنی داریم و ضمن اینکه ایران سیاست خنثی سازی تحریم ها را با تکیه بر ظرفیت های داخلی و روابط گسترده با همسایگان سرلوحه کار خودش قرار داده، اما فرایندهای دیپلماتیک را با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه رها نکرده است.

وی گفت: تبادل پیام‌ها و رایزنی دیپلماتیک با طرف‌های مقابل در سطوح مختلف از طریق کشورهای واسطه و دوست ادامه داشته و دارد و برای تامین حداکثری منافع ملی هیچ گاه طرف ایرانی میز مذاکره را ترک نکرده و برای به نتیجه رسیدن آن هم همواره آمادگی خود را نشان داده و ملاک ما عملکرد طرف مقابل بوده و نه اظهارات رسانه‌ای آنها. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 21 , ساعت 11:52 صبح

حضور استاندار بوشهر در بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر بهانه‌ خوبی است تا با نگاه ویژه به تاریخ بوشهر معمای حل نشده مرمت خانه مشروطه بوشهر را حل کند.

سند خیانت‌های انگلیس در بوشهر در حال نابودی!+ عکس

خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: اولین نشست هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر با حضور استاندار در حالی برگزار شد که طی این 2 سال دولت مردمی از آن غفلت شده بود.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در این نشست از ظرفیت‌های مهم و ارزشمند تاریخی و فرهنگی بوشهر سخن گفته و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای شناساندن مفاخر استان به نسل جدید را در دستور کار دولت دانسته بود.

البته از آغاز دولت مردمی توجه قابل قبولی به میراث فرهنگی استان شده است که می‌توان به آغاز دور جدید کاوش‌های باستان‌شناسی، احیای بافت قدیم بوشهر و مرمت مجلسی آل‌عصفور و مسجد جمعه اشاره کرد. ادامه مطلب...

   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ