سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خوارینادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 102 خرداد 18 , ساعت 11:13 عصر

 

 

 
















زائران حج تمتع از امروز بدون داشتن لباس احرام امکان طوافِ اطراف خانه خدا را ندارند. مأموران سعودی در ورودی‌ها به محل مطاف، از ورود آقایانی که لباس احرام ندارند، جلوگیری کرده و آن‌ها را به سایر طبقات مسجدالحرام هدایت می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متولیان مسجدالحرام برای ایجاد هماهنگی در محل مطاف و اطراف کعبه، ورود آقایان بدون لباس احرام را به طبقه همکف مسجدالحرام و مطاف ممنوع کرد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 خرداد 17 , ساعت 12:1 عصر
مداحی کردن تنها شعر و صدا نیست،باید استاد کارآزموده و باتقوا داشت

حسنی گفت: روضه‌هایی که می خوانیم باید محترمانه باشد، اصطلاح روضه باز، این عبارت، قشنگی نیست کربلا خیلی زیبایی‌ها دارد.

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه- فاطمه علی آبادی: «شرح شیدایی» روایتی است از گفتگوی صمیمانه با پیرغلامان و پیشکسوتان عرصه ستایشگری اهل‌بیت علیهم السلام که در منزل سوم شرح شیدایی سراغی از ستایشگر باسابقه و محترم حسینی، سیدعلی حسنی از استان همدان گرفته است بر همین اساس پای خاطرات و دغدغه‌های او نشسته ایم که در ادامه تقدیم مخاطبان می‌شود: ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 16 , ساعت 9:48 عصر
سفارت ایران در عربستان بازگشایی شد

سفارت ایران در ریاض پس از هفت سال امروز بعدازظهر بازگشایی شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض رسما پس از هفت سال امروز بعدازظهر با حضور برخی از مقامات ایرانی و عربستانی بازگشایی شد.

علیرضا بیگدلی، معاونت کنسولی وزارت امور خارجه و حسن زرنگار ابرقویی، نماینده ایران در جده در هنگام بازگشایی سفارت ایران حضور داشتند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 15 , ساعت 10:40 صبح
پیامک هایی با مضامین سالروز آغاز رهبری امام خامنه ای

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، بخشی از پیامک های مورد استقبال مخاطبان با مضامین سالروز آغاز رهبری امام خامنه ای به شرح زیر می باشد.

1. با آمدنت بهار دل پیدا شد
بلبل به نوا آمد و گلها واشد
ای کاش که رفتنت نمیدیدم من
با رفتن تو قیامتی بر پا شد

2. ای صاحب فقه جعفری (عج) ادرکنی
مائیم و امام و رهبری ادرکنی
پر گشته جهان ز فتنه و ظلم و ستم
ای صاحب تیغ حیدری ادرکنی

  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 14 , ساعت 1:3 عصر
قیام خونین 15 خرداد؛ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران

ایسنا/آذربایجان شرقی 15 خردادماه، روز قیام خونین مردم جان‌برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

قیام پانزده خرداد 1342 نقطه‌ی آغاز انقلاب است که امام خمینی(ره) نیز در نامه‌ای به سید حمید روحانی مؤلف «تحلیلی بر نهضت امام خمینی» به صراحت آن را بیان کرده است؛ در حالیکه بنابر منظر نخست، قیام مذکور نه نقطه آغاز بلکه نقطه عطف انقلاب اسلامی به حساب می‌آید واحتمالاً جغرافیای زمانی انقلاب در محدوده مبدأ آن به حوادثی چون، کودتای 28 مرداد 1332، شهریور 1320، کودتای اسفند 1299، نهضت مشروطیت 1285 و حتی هنگامی که مدرنیته در اواسط دوره‌ی قاجاریه به ایران آمده است، برمی?گردد. طبیعتاً عقب و جلو رفتن مبدأ انقلاب اسلامی در تبیین علل و عوامل وقوع این انقلاب تأثیر زیادی خواهد گذاشت و تحلیل‌گر را با فرضیه‌های متنوعی روبرو خواهد ساخت.  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 14 , ساعت 1:1 عصر

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه ما می‌توانیم کلید حل مشکلات است گفتند: ما مشکلاتی داریم اما با روحیه «ما می‌توانیم» می‌توانیم از سد مشکلات عبور کنیم و هرکس ایران و منافع ملی را دوست دارد باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند.

رهبر معظم انقلاب: هرکس منافع ملی را دوست دارد برای ترویج ایمان و امید تلاش کند

ایشان در ادامه بیان داشتند: امام یک نظام غیر اسلامی را از میدان خارج کرد، استبداد را با آزادی، بی هویتی را به اعتماد به نفس، چشم داشتن به بیگانه را به ما می‌توانیم تبدیل کرد. اینها تحول بزرگی است که انقلاب اسلامی با رهبری انقلاب بوجود آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه ما می‌توانیم کلید حل مشکلات است فرمودند: ما مشکلاتی داریم اما با روحیه ما می‌توانیم می‌توانیم از سد مشکلات عبور کنیم. ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 13 , ساعت 11:43 صبح
ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالگرد رحلت امام ‌(ره)‌

همزمان با سالگرد رحلت بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و سالگرد قیام 15 خرداد، در بارگاه منور رضوی برنامه‌های ویژه ای برای زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، برگزاری این برنامه ها با محوریت رواق امام خمینی(ره) است و از 13 خرداد و مراسم شب ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز می شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی در شب ارتحال امام خمینی(ره) ادامه مطلب...

شنبه 102 خرداد 13 , ساعت 11:33 صبح
خاطره عبدالرضا اکبری از واکنش بستگان امام خمینی (ره) به گریم او در فیلم سینمایی «فرزند صبح»

عبدالرضا اکبری بازیگر نقش امام خمینی(ره) می‌گوید: برای بازی در این نقش و فیلم «فرزند صبح» زحمت‌ها و سختی‌های زیادی کشیده‌ام اما بسیار تأسف می‌خورم که چرا تاکنون این فیلم اکران عمومی نشده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ساخت فیلم یا سریال با موضوع زندگی رهبران سیاسی بزرگ دنیا، یکی از مهمترین علایق فیلمسازان و اتفاقاً فرصتی برای نقش‌آفرینی‌های فاخر به بازیگران می‌دهد. چرا که زندگی اغلب رهبران بزرگ دنیا آنقدر دراماتیک است که سازنده اثر نیازی به درام‌پردازی و تخیّل ندارد و با اندکی تلاش می‌تواند تضمین‌کننده ساخت اثری موفق و تماشایی باشد و مردم به واسطه تاریخی بودن شخصیت و نوع تفکراتش به این آثار علاقه زیادی نشان داده‌اند. ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 12 , ساعت 12:9 عصر

به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند ‌جوان با ظرفیت و توانایی‌هایش همواره برخوردار از ویژگی‌هایی چون عشق و شور، طراوت و پاکی، شجاعت و سرسختی، استقلال طلبی، عدالت‌ خواهی، حقیقت‌یابی و ایثار و فداکاری است، این استعدادهای نهفته، ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در وجود جوانان بهترین زمینه برای ایجاد تغییر و تحول به شمار می‌رود.

همین سرمایه غنی و احساسات پاک و انرژی جوانان است که آن ها را به عنوان نیروی کارآمد یک ملت و سرمایه‌های بالقوه یک کشور مطرح می‌کند، ‌با توجه به انکارناپذیر بودن تأثیرگذاری نسل جوان در تحولات اجتماعی، همواره نظر صاحب‌نظران و رهبران سیاسی و اجتماعی به نیروی جوان معطوف بوده، چرا که نادیده انگاشتن و بی‌توجهی به جوانان و نیازها و خواسته‌های گوناگون آن ها بدون تردید نابسامانی‌ها و ناملایمات اجتماعی زیانباری را به همراه خواهد داشت.

بررسی وصیتنامه امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که ایشان همه جوانان را به حفظ ارزش‌های انسانی و توجه به مفاهیم بلندی مثل استقلال و آزادی دعوت می‌کند، از سوی دیگر تامل و تدبر در پیام‌ها، اعلامیه‌ها و سخنرانی های امام در طول‌ ‌سال‌های قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشان از این نکته دارد که چگونه‌ ‌معمار کبیر انقلاب جان و روان نسل جوان جامعه را مورد خطاب قرار داده و آنان را ‌مرحله به مرحله به سوی قله‌های شرف و انسانیت رهنمون ساخت و از این رهگذر ‌پیروزی و تداوم انقلاب را در میان امواج سهمگین تضمین کرد. ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 12 , ساعت 12:8 عصر

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، کتاب خارج از پروتکل، روزنوشت‌های سفر یک هفته‌ای ساجده ابراهیمی و همراهی او با تشکل مردم نهاد «طبیب مسیر» به لبنان است. او دوربین به دست با گروه طیب‌دوار سفر کرد تا بتواند هرآنچه آنها دیدند ثبت کند.

برای ابراهیمی لبنان پیش از حزب‌الله یادآور فریادهای امام موسی صدر بود. لبنان در ذهن ابراهیمی با تاپیپوگرافی کتاب لبنان، نوشته مصطفی چمران، تداعی می‌شود. سفر این کتاب، با هماهنگی محمدمهدی شریعتمدار، رایزن فرهنگی وقت ایران در بیروت، انجام شد.

قسمتی از متن کتاب

فکر می‌کردم اگر روزی جنگ‌زده‌ای ببینم، از دیدنش متاثر نمی‌شوم. فکر می‌کردم حتی اگر به کمپ آوارگان سوری و فلسطین هم بروم، از دیدن آن همه آدم بی‌خانه و وطن اندوهگین نمی‌شوم. فکر می‌کردم آنقد تصاویر آنها را دیده ام و آنقدر با اخبارشان احاطه شده‌ام که دیگر چیزی مرا نمی‌گزد؛ اما چشمان عایله گزنده بود، چشمان دخترش هم. تنم کرخت شد. با وجود آن همه عکس و فیلم که دیده بودم، چیزی هنوز در من زنده بود، چیزی که متاثر می‌شد، شوکه می‌شد. دیدن زن جنگ زده‌ای که از شوهرش بی‌خبر است، هولناک بود. دیدن دختری که نمی‌دانست مادرش کجاست، هولناک بود. دیدن دختری که نمی‌دانست مادرش کجاست، هولناک بود. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ