سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجوی دانش برای خدای همراه با نشان نیکو و عمل شایسته، بخشی از پیامبری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 102 دی 28 , ساعت 9:45 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم امام جعفرصادق علیه‌السلام: دعای مؤمن در حق برادر دینی غایب خود مستجاب می‌شود و هم باعث زیاد شدن روزی و دفع ناگواری‌ها خواهد بود. با سلام و احترام نخستین شب جمعه ماه پربرکت رجب در حالی فرا می‌رسد که یکی از بهترین ایام برای دعا و تمایلات پاک است؛ با این حال در این شب با هم دیگر می خواهیم یاد کنیم از مردم غزه که با وجود سختی ها و مشکلات؛ با دل‌ هایی پر از امید و ایمان زندگی می‌ کنند.


چهارشنبه 102 دی 27 , ساعت 10:50 عصر
بازگشت هنرمندان به تلویزیون ربطی به انتخابات دارد؟/دستاوردِ تحول صداوسیما به روایت جبلی

رئیس صداوسیما درباره دستاوردهای سند تحولی رسانه ملّی، ساخت برنامه‌هایی همچون «حسینیه معلی»، حق پخش مسابقات ورزشی و بازگشت هنرمندان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس صداوسیما در پشت‌صحنه برنامه «حسینیه معلی» به چند سؤال خبرنگاران پاسخ داد.

او در خصوص «حسینیه معلی»، دستاوردهای سند تحول صداوسیما و به کلیشه نرفتن قالب‌های جدید برنامه‌سازی در حوزه دینی و مذهبی به خبرنگار تسنیم گفت: خدا را باید شکر کنیم بابت اینکه این توفیق را همکاران ما در سازمان صداوسیما و شبکه سه سیما پیدا کردند بتوانند با یک گروه تولید فعال، خلاق، پرتلاش و البته مخلص برنامه‌ای را به قاب رسانه بیاورند که در فصل‌های متوالی توانسته است خیلی از رکوردها را بشکند، برنامه‌ای معارفی که توانسته است با درصد مخاطب بالا عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه رسانه ملّی را به خودش اختصاص بدهد. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 دی 27 , ساعت 10:49 عصر
روایت یک «روحانی نقاش صاحب سبک» از تلاش‌هایش برای استفاده حوزه علمیه از ظرفیت هنر + عکس آثار

وقتی یک فیش‌برداری از سخنان رهبر معظم انقلاب در بحث عالم هنر،‌ هنر چیست و هنرمند کیست انجام می‌دهید،‌ یکی از دغدغه‌های ایشان، هنر اسلامی و انقلابی است.خیلی سعی کردم در این وادی با حوزه‌های علمیه ارتباط برقرار کنم و بگویم از این ظرفیت استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار دین خبرگزاری تسنیم، زیبایی عنصر اصلی هنر و هنر دینی زیباترین نمود زیبایی است از آن جهت که دو زیبایی را در خود جمع کرده است، زیبایی هنر و زیبایی دین.

در بینش توحیدی منشأ زیبایی خداست، چرا که بر اساس جهان‌بینی توحیدی، جهان و هر آنچه در آن است مخلوق و مظهر زیبایی خالق است، هم هر آنچه که الهام بخش زیبایی به هنرمند است و هم هنرمندی که بر اساس فطرت خدا آفریده خود قدرت درک زیبایی‌های جهان و بازآفرینی آنها را در گونه‌های هنری متعدد دارد، همگی مخلوق خدایی است که زیبایی جزو ذات اوست. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 دی 20 , ساعت 6:49 عصر

رضایی: ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی عامل پیروزی در دفاع مقدس بود

محسن رضایی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه شناختی و معرفتی شهدای غواص بیان داشت: ایجاد گردان‌های غواص یک نوآوری و خلاقیت بی بدیل بود که هرچه کنگره و یادواره در جهت شناخت بیشتر این افتخار آفرینی‌ها بگذاریم باز هم کم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با حضور در دومین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره، ارادت و احترام خود را نسبت به خانواده‌های شهیدان غواص اظهار داشت.

محسن رضایی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه شناختی و معرفتی شهدای غواص بیان داشت: ایجاد گردان‌های غواص یک نوآوری و خلاقیت بی بدیل بود که هرچه کنگره و یادواره در جهت شناخت بیشتر این افتخار آفرینی‌ها بگذاریم باز هم کم است. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 دی 20 , ساعت 6:48 عصر
قرآن، هیئت «پدر، عشق، پسر» و «مادران عباس‌ها»

کیک تولد مادر شهید هم می‌رسد؛ ترو تازه. یک‌دفعه مجلس تجلیل و تکریم، تبدیل می‌شود به مراسمی ساده، ولی فرح‌بخش که لبخندی شیرین را به لب مادر شهید زبرجدی می‌نشاند.

به گزارش گروه دین خبرگزاری تسنیم، زهره یزدان‌پناه نویسنده که به هیئت «پدر، عشق، پسر» دعوت شده بوده است، حضورش در این هیئت را چنین روایت می‌کند: ادامه مطلب...

شنبه 102 دی 16 , ساعت 8:53 عصر
راههای آموختن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنید

توصیه رهبر انقلاب به متصدیان امور جوانان و نوجوانان در پیام به اجلاس نماز این بود که راههای آموختن و گزاردن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنید.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به سی‌امین اجلاس سراسری نماز، ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان را کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن دانستند و از متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان خواستند تا خود را مخاطب «اقیموا الصلاة» بدانند و به معنای واقعی، نماز را اقامه کنند. ادامه مطلب...

شنبه 102 دی 16 , ساعت 8:53 عصر
1

برآورد امنیتی دستگاه‌های اسرائیل این بود که امسال در عید سال نو، ‌گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری، سعی خواهند کرد بیشترین عملیات را انجام دهند.

سرویس سیاست مشرق- طوفان‌الاقصی یک نقطه عطف تاریخی و فصل نوینی در مقاومت فلسطین، بلکه مقاومت جهان اسلام و حتی دنیا است، زیرا مختصات و مؤلفه‌هایی دارد که آن را از دیگر عملیات مشابه در قبل متمایز می‌کند. مقاومت فلسطین با الگوگیری از مقاومت لبنان و مقاومت یمن و توجه در آموزه‌ها و عبرت‌های آن جنگ‌ها، به عملیاتی بی‌نظیر دست زد که پیامدهای آن بر فرض محال اگر غزه را صهیونیست‌ها شخم بزنند و با خاک یکسان هم کنند، ماندگار و به زوال سریع‌تر رژیم غاصب منتهی خواهد شد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 دی 11 , ساعت 10:16 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم


شما به پویش بزرگ و سراسری «مثل ما، مثل ماه» همراه با جوایز نقدی ارزنده دعوت شده‌اید. تاریخ برگزاری این پویش از 15 آذر تا پایان دی 1402 است. هر کتاب شامل سه سوال است که با پاسخ صحیح به سوالات و ارسال کد به شماره (1000100015000) یک شانس در قرعه‌کشی بزرگ انتشارات بین‌المللی جمال دارید. با دیدن ویدئوی زیر، با نحوه شرکت در مسابقه، بهتر آشنا می‌شوید:

این پویش شامل مجموعه‌ پیامبران اولوالعزم است که پنج کتاب را دربرمی‌گیرد:

کتاب اول «پیامبر هزار و یک درخت»: داستان زندگی پیامبری است که صدها سال برای هدایت مردمش تلاش کرد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 دی 11 , ساعت 10:15 عصر

روز مادر و روز زن در ایران

در دنیای امروز که اکثر محبت ها و عشق ها از ذهن افراد نشات گرفته و با حساب دو دوتا چهار تا عاشق می شوند و محبت پیدا می کنند، این مادر است که عشقش را با قلبش به طور ذاتی و فطری لمس میکند.

مادر که در تمام اقلیم ها و تمدن ها از جایگاه والایی برخوردار است. مادری که در اجتماع یک جامعه ی موفق می تواند نه تنها نقش سازنده ای در پرورش و تربیت کودک خود بلکه در پرورش و رشد فرهنگ جامعه نیز تاثیر گذار باشد؛ زیرا همان فرزند قرار است به همراه فرزندان دیگر با حضورشان آن جامعه را ساخته و رونق دهند.

 


پنج شنبه 102 دی 7 , ساعت 9:35 عصر

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با بیان اینکه بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می دهد، گفت: انسان اهل تلاش و بدون بصیرت از مسیر حق دور می‌شود، قبل از هر عمل باید مسیر حق را شناخت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی،  رئیس تشخیص مصلحت نظام ،به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه هفتم دی‌ماه در دیدار مردمی و سخنرانی در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهر نور به مناسبت بزرگداشت نهم دی ماه، روز بصیرت، گفت: اگر عمل افراد براساس بصیرت نباشد، از مسیر اصلی دور می‌شوند.

وی افزود: بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد. انسان اهل تلاش و بدون بصیرت از مسیر حق دور می‌شود، قبل از هر عمل باید مسیر حق را شناخت. ادامه مطلب...

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ