سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، انگشت نما شدن در عبادت و انگشت نماشدن در برابر مردم را ناخوش می دارد . [امام رضا علیه السلام]
 
چهارشنبه 102 خرداد 3 , ساعت 7:56 عصر
حمید سبزواری روایت می‌کند؛ سرود «این پیروزی خجسته باد»‌را ساختیم و برای پخش در اختیار مسئولان صداوسیما قرار دادیم؛ اما آقای خامنه‌ای گفته بودند که پخش نشود...
سرودی که رهبرانقلاب اجازه پخش آن را ندادند +صوت
به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 از شیرین‌ترین و مهمترین اتفاقات دوران دفاع مقدس و تاریخ کشورمان است. اعلام این خبر خوش نیاز به بروز یک حس جمعی داشت که با سرود «این پیروزی خجسته باد» رقم خورد. ماندگاری این اثر، یادآور اهمیت سرود است که پس از مدتی بی‌توجهی حالا با تلاش‌هایی چون برگزاری جشنواره و نیز ساخت برنامه‌های تلویزیونی با محوریت سرود مورد توجه قرار گرفته است.
ادامه مطلب...
سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 9:38 عصر

اعمال ماه ذی القعده

ماه ذی القعده یکی از ماه‌های حرام است که خداوند متعال در قرآن از آنها یاد کرده است. ماه‌های حرام عبارتند از ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب.

از خصوصیات ماه‌های حرام این است که ثواب عمل خیر مضاعف و عقاب عمل حرام نیز دو چندان می‌گردد وجه تسمیه این ماه‌ها به حرام بودن، این است که در این ماه هرگونه خونریزی و کشتاری متوقف می‌گردد. این حرمت را اعراب جاهلیت نیز برای این ماه‌ها قائل بودند و در این ماه‌ها از هر گونه جنگ و ستیزی خودداری می‌کردند اسلام این آئین را امضاء کرد و مهر تاییدی بر آن زد.

شیخ عباس قمی (رحمة الله تعالی علیه) در مفاتیح الجنان قسمت اعمال ماه ذی القعده می فرماید: بدان که روایت شده که هر که در یکی از ماه‌های حرام سه روز متوالی که پنج شنبه و جمعه و شنبه باشد روزه بدارد ثواب نهصد سال عبادت برای او نوشته می شود و هم چنین در بخش اعمال ذی القعده مضاعف شدن ثواب و عقاب اعمال در ماه‌های حرام را که به آن اشاره شد ذکر می نماید.
ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 2 , ساعت 8:38 عصر

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیه السلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می باشد.

دهه کرامت چیست

 

این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف ترین علائق و مهر و وفاهای کم نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

امام صادق (ع) پیش از ولادت کریمه آل محمد (ص) فرمود:

خدا را حرمی است و آن مکه است، امیرمؤمنان را حرمی است و آن کوفه است و ما اهل بیت را حرمی است و آن قم است. بزودی بانویی به نام فاطمه از تبار من در آن جا دفن شود که هر کس به زیارتش بشتابد، بهشت بر او واجب می گردد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 10:18 عصر

کاهش زاد و ولد، علاوه بر اینکه یک تهدید جمعیتی محسوب می‌شود، با آسیب‌های دیگری نیز همراه است که از آن جمله می‌توان به ظهور خانواده‌های 3 نفره اشاره کرد.

آینده بچه‌های بدون خواهر و برادر/ ظهور خانواده‌های 3 نفره در ایران

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها- مهر نوشت: بحران سالمندی در کشور با آسیب‌های فراوانی همراه است که شاید مهم‌ترین آسیب آن، توقف حرکت چرخ توسعه باشد. زیرا، توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای نیازمند نیروی انسانی جوان است.

در همین حال، کاهش زاد و ولد؛ علاوه بر آسیب‌های اقتصادی، می‌تواند تبعات زیانباری در عرصه تحکیم خانواده به دنبال داشته باشد. در واقع، ظهور خانواده‌های تک فرزندی که از آن می‌توان به عنوان خانواده‌های سه نفره نام برد؛ یکی از ترکش‌های کاهش زاد و ولد در کشور است.

وقتی، کمی دقیق‌تر به خانواده‌های سه نفره نگاه می‌کنیم؛ به حقایق تلخ و ناگواری پی می بریم. حقایقی مثل بچه‌هایی که از داشتن عمو، دایی، خاله و عمه محروم خواهند شد و آنها را از صله رحم محروم خواهد کرد. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 12:54 عصر

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه سپاه همچنان ناشناخته است و سِر قدرت سپاه هم در همین ناشناختگی است گفت: اگر امروز در جنگ اقتصادی است سپاه برای این جنگ ساختار سازی می‌کند و اگر در میدان جنگ نیابتی وارد شود سپاه از دور قدرت می سازد. سپاه بلد است چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد و همواره یک قدرت جاری است.

سرلشکر سلامی: سپاه می‌داند چگونه زیر دید دشمن، قدرت بسازد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز (دوشنبه اول خرداد) در مراسم رونمایی 22 جلد از کتب «سپاه در گذر انقلاب» گفت: آیات زیادی در قرآن وجود دارد که حقیقت سپاه را معرفی می‌کنند و سپاه هم بر پایه همین آیات الهی شاکله خود را شکل داده است.

وی افزود: سپاه از اساس بر سرشت تقوا شکل گرفته است و در این نهاد مردان پاکیزه‌ای حضور دارند. واقعیت این است که سپاه تجسم این آیات است که خداوند قومی را برای دفاع از دینش برمی‌گیرند که خود را در مقابل مردم متواضع می‌بینند اما در مقابل کفار سرسخت و نفوذ ناپذیرند. ادامه مطلب...

دوشنبه 102 خرداد 1 , ساعت 4:25 صبح

یکی از ارکان اصلی هر مسجد، امام جماعت آن است. حاج قاسم سلیمانی می‌گفت: همه چیز را مدیون مسجد هستیم، البته نه پیکره مسجد، بلکه فردی که به عنوان امام جماعت شناخته می‌شود. اما امروز جایگاه امام جماعت مسجد بی‌ارزش شده است. علت چیست؟

با امام جماعت پاره‌وقت، نمی‌شود مسجد را احیا کرد+عکس و صوت

خبرگزاری فارس ـ حوزه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: یکی از ارکان اصلی هر مسجد، امام جماعت آن است و مسجدی موفق است که امام جماعت موفقی داشته باشد. امام جماعتی موفق است که به کارکردها و ویژگی‌های مسجد و وظایف امام جماعت آشنا باشد.

 یکی از مهم‌ترین مسائلی که طلبه‌های جوان به فعالیت در زمینه امام جماعتی مساجد علاقه ندارند، نزول این جایگاه مهم در عرف جامعه است؛ در حالی که قبلاً امام جماعت یک مسجد جایگاه بالایی داشت و برای انتصاب امام جماعت یک مسجد، بزرگان یک محله و افراد مورد اعتماد سراغ یک مرجع یا عالم بزرگ می‌رفتند و از او می‌خواستند طلبه‌ای برای امامت آن‌ها معرفی کند. او هم بهترین شاگرد خود را معرفی می‌کرد، اما امروز طلبه‌های جوان از امامت مساجد فراری‌اند. گزارش ما به دنبال دلایل این ماجراست. ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ