سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه مایه عبرت گرفتن است و از لغزش ایمن می سازد و پشت گرمی می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 11:1 صبح

 

یکی از غرفه‌های حاضر در محل برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه آستان قدس رضوی است که با بیش از هزار و900 عنوان کتاب عرضه می‌کند.

حسن آرام؛ مدیر اجرایی غرفه آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره فعالیت‌های آستان قدس در این دوره از نمایشگاه گفت: آستان قدس رضوی سازمانی به نام سازمان علمی فرهنگی دارد که یازده موسسه علمی فرهنگی زیر مجموعه آن هستند. بعضی از این موسسات شامل شرکت به‌ نشر، بنیان پژوهش‌های اسلامی آستان قدس، موسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، آفرینش‌های هنری و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است.


مدیر اجرایی غرفه آستان قدس رضوی افزود: این مجموعه در سه غرفه کتاب‌ها را به صورت تخصصی ارائه کرده است. یکی از غرفه‌ها در بخش عمومی شبستان مصلی امام خمینی (ره) واقع است. در این غرفه 1200 عنوان کتاب در موضوعاتی مانند مطالعات قرآنی، مطالعات حدیثی، فقه، تاریخ اسلام، جغرافیای ممالک اسلامی، اخلاق، فرهنگ و سیره رضوی، ادبیات انقلاب و... عرضه می‌شود.


او همچنین مطرح کرد: در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران غرفه آستان قدس رضوی 145 عنوان کتاب چاپ اول را از سال گذشته تا امسال ارائه می‌کند. از طرفی، بخش دیگر این غرفه در بخش بین‌الملل قرار دارد که برای مخاطبان خارجی با دویست عنوان کتاب به زبان عربی و انگلیسی عرضه شده است.


آرام با بیان اینکه در سال‌های 1400 و 1401 که در نمایشگاه‌های خارج از کشور حضور داشتیم با استقبال خوبی از کتاب‌ها رو‌به‌رو بودیم، افزود: نتیجه استقبال باعث شد در بخش بین‌الملل غرفه‌ای را درنظر بگیریم. از طرفی، در بخش عربی این غرفه دویست عنوان کتاب را عرضه کردیم که مورد استقبال تمام کشورها قرار گرفت.

 

مدیر اجرایی غرفه آستان قدس رضوی درباره بخش کودک آستان قدس رضوی توضیح داد: در بخش کودک برای کودکان و نوجوانان هم بیش از چهارصد عنوان کتاب درنظر گرفته شده است که در مجموع بیش از هزار و900 عنوان کتاب در نمایشگاه امسال عرضه کردیم. از این تعداد 145 عنوان کتاب چاپ اول است که از سال گذشته تا الان در نمایشگاه کتاب آورده شده است.


وی با بیان اینکه در سرای اهل قلم دوازده نشست پیش‌بینی شده است، توضیح داد: بعضی آثار موجود در نمایشگاه کتاب را در این نشست‌ها رونمایی می‌کنیم. همچنین، در فعالیت‌های جنبی نمایشگاه کتاب تهران بخشی به نام «بی‌نهایت شو» را داریم که مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

 

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 20 اردیبهشت آغاز به‌ کار کرده و تا 30 اردیبهشت‌ 1402 در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ