سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه، حکمت را ثمر می دهد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 93 بهمن 26 , ساعت 8:22 صبح

 

غلامرضا مصباحی مقدم در جمع زوجین هشتمین کاروان هجدهمین مراسم ازدواج دانشجویی سراسر کشور در حرم مطهر رضوی با تاکید بر تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش های عمومی افزود: در اندیشه اسلامی، خانواده به عنوان مبنا و هسته ی اصلی جامعه، فرهنگ و سیاست شناخته می شود.

 

وی افزود: ازدیاد نسل و تشکیل خانواده های بزرگ تر می تواند علاوه بر تقویت هسته اصلی خانواده زمینه ساز ارتقای عواطف اجتماعی و مناسبات خانوادگی و فامیلی شود.

 

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه خانواده در غرب از هم پاشیده است و دختران و پسران وقتی به بلوغ می‌رسند از خانواده فاصله می‌گیرند، خانواده را دارای ابعاد مختلفی دانست و با توصیه به فرزند آوری افزود: امروز در جامعه شاهد خانواده‌هایی با فرزندان کم هستیم و این در حالی است که در گذشته خانواده ها فرزندان زیادی داشتند و بزرگ بودند.

 

مصباحی مقدم با اشاره به آرامش حاصل از ازدواج بیان داشت: محبت بین زوجین که نتیجه آن رحمت و آرامش الهی است، امری فطری است.

 

وی در خصوص مشورت زوجین با یکدیگر گفت: خداوند به انسان عقل داده است اما اگر انسان با دیگران مشورت کند عقل آنان را هم در عقل خود مشارکت داده است و بهترین مشاور، همسر انسان است.

 

وی زوج های جوان را به تامل و تفکر در رفتار یکدیگر توصیه کرد و گفت: هر زن و شوهری پس از شناخت تفاوت های جنسیتی خود باید با تامل به رفتارهایی که باعث خوشحال شدن، رنجیدن همسر خود می شود را بشناسند تا بتوانید با پرهیز از کارهایی که باعث رنجش می شود و انجام کارهای خوشحال کنند بهترین زندگی را به یکدیگر هدیه دهند.

 

وی ضرب المثل "گربه را دم حجله کشتن" را یک غلط باب شده در جامعه امروز معرفی کرد و گفت: این تفکر برای مردان از آن جهت غلط است که زنان ریحانه اند مثل گل باید آن ها را بو کرد و با لطافت حفاظت کرد.

 

وی ادامه داد: فکر کشتن گربه دم حجله برای زنان از آن جهت آسیب زاست که با ویژگی های مرد مخالفت خواهد کرد و زندگی را از هم می ریزد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره سختی های زندگی زوجین گفت: طبق نظریه های ریاضی در اوایل زندگی درآمد کمتر از هزینه، اواسط زندگی درآمد و هزینه برابر و در پس از مدتی درآمد از هزینه بیشتر می شود که باید زوجین سختی های اقتصادی اول زندگی با بردباری تحمل کرد.

 

مصباحی مقدم ازدواج در اسلام و مسیحیت را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت: در مسیحیت ازدواج امری نامقدس است به طوری که کشیش هایی که ازدواج نکنند برتر اند اما در اسلام دقیقا برعکس است و اسلام از ازدواج به عنوان یک امر مقدس نام می برد که مایه تکمیل دین می شود.

 

وی افزود: در مسیحت طلاق معنی ندارد و کسی که ازدواج کند دیگر حق طلاق ندارد اما در اسلام پس از گذراندن از شرایطی امکان طلاق وجود دارد.

 

وی درباره طلاق به زوجین توصیه کرد: هیچ گاه سخنی از طلاق در زندگی خود به میان نیاورد چون بار روانی بدی در زندگی ایجاد می کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ