سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ستیزه گریِ بسیار، دوستی در کار نیست . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 102 اردیبهشت 26 , ساعت 11:2 صبح
هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
گروه اجتماعی - رجانیوز: هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، اباعبدالله، جعفر بن محمد الصادق معروف به جعفر صادق، امام ششم شیعیان است. وی فرزند امام محمد باقر (ع) و ام‌فروه است. امام جعفر صادق (ع) در 17 ربیع‌الاول 83 هجری قمری در مدینه بدنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری قمری در سن 65 سالگی توسط منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم شد و به شهادت رسید. امام صادق(ع) بیشترین سال عمر را در میان 11 امام اول شیعیان داشته‌ است. مزار مظهر ایشان در قبرستان بقیع واقع شده است. ادامه مطلب...
سه شنبه 102 اردیبهشت 26 , ساعت 11:1 صبح

 

هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است.
گروه اجتماعی - رجانیوز: هر سال به مناسبت 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) هیأت‌های عزاداری، اماکن متبرکه و مساجد مجالس عزاداری برپا می‌کنند. همچنین دسته‌روی عزاداران و تجمع آنان در میادین بزرگ شهرها از دیگر برنامه‌های عزاداری در این روز است. ادامه مطلب...
یکشنبه 102 اردیبهشت 24 , ساعت 7:21 عصر

رهبر انقلاب: غلبه داستان‌های خارجی مربوط به کودک عیب بزرگی است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) به مدت سه ساعت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در محل مصلای تهران بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، در جریان تازه‌های نشر و کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه قرار گرفتند و همچنین با صاحبان غرفه‌ها و ناشران به گفتگو پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ضمن ابراز خرسندی فراوان از این بازدید، نمایشگاه کتاب را یک همایش عظیم مردمی با جنبه غالب فرهنگ، توصیف کردند و گفتند: بحمدالله در نمایشگاه کتاب نشانه‌های مژده‌بخش و همتها و انگیزه‌های خوب جوانانه مشاهده می‌شود.  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 اردیبهشت 24 , ساعت 7:19 عصر

امام جعفر صادق (ع) ششمین امام شیعیان و فرزند امام محمد باقر (ع) است که در سال 148 هجری قمری بر اثر مسمومیت به شهادت رسید.

تاریخ شهادت امام جعفر صادق

به گزارش ایمنا، امام جعفر صادق (ع) در سال 83 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در طول دوران امامت خود باعث احیا شدن دوباره مذهب شیعه و آئین پیامبر اسلام (ص) شد. پدر ایشان امام محمد باقر و مادرش ام فروه دختر قاسم پسر محمد بن ابوبکر است.

زندگی نامه امام جعفر صادق (ع)

امام صادق (ع) (جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. برخی منبع تولد ایشان را در سال 80 هجری قمری ذکر کرده اند. پدر بزرگ ایشان امام سجاد (ع)، پدر بزرگوارشان امام محمد باقر (ع) و مادرشان معروف به ام فروه، دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر است. امام جعفر صادق (جعفر به معنای نهر جاری پرفایده) به مدت 34 سال امامت شیعیان را برعهده داشت و با تلاش‌های فراوان توانست احیاگر مذهب شیعه در بین مسلمانان باشد. مدت زمان امامت ایشان با خلافت پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و دو خلیفه نخست عباسی سفاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. از مشهور ترین کنیه‌های ایشان می‌توان به ابو عبدالله، ابو اسماعیل و ابو موسی اشاره کرد. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 11:7 صبح

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: وقتی قرآن را می‌خوانیم انگار خدا با ما حرف می‌زند و از ما می‌خواهد دستورات الهی را اجرایی کنیم ولی این بنده، نیاز دارد که گاهی اوقات با خدای متعال به عنوان خالق و ولی‌ نعمت خود، ارتباط برقرار کند و باب ارتباط با خدای متعال هم در فرهنگ اسلامی همیشه باز است.

محمدتقی سبحانی نیادعا و راز و نیاز با پروردگار، در همه ادیان الهی دارای جایگاه والایی است و پیروان ادیان و مذاهب، هرکدام دارای ادعیه، اوراد، نیایش‌ها و اذکار خاص خود برای ارتباط با پروردگار هستند. اما اسلام بیش از هر دین دیگری برای دعا جایگاه قائل شده است. این مسئله مخصوصا در سبک زندگی اسلامی جایگاه مهمی دارد.

برای بررسی بیشتر جایگاه دعا در دین اسلام خبرنگار ایکنا با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث به گفت‌وگو نشسته است.

سبحانی‌نیا در ابتدا با اشاره به جایگاهی که دعا و زیارت در فرهنگ دینی ما دارد گفت: دعا در ادبیات و فرهنگ دینی ما به معنای رابطه انسان با خدا و گفت‌وگو یا سخن گفتن انسان با خداست. در مقابل دعا، قرآن کریم وجود دارد که سخن گفتن خدا با انسان است لذا وقتی قرآن را می‌خوانیم انگار خدا با ما حرف می‌زند و از ما می‌خواهد دستورات الهی را اجرایی کنیم ولی این بنده، نیاز دارد که گاهی اوقات با خدای متعال به عنوان خالق و ولی‌ نعمت خود، ارتباط برقرار کند و باب ارتباط با خدای متعال هم در فرهنگ اسلامی همیشه باز است. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 11:1 صبح

 

یکی از غرفه‌های حاضر در محل برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه آستان قدس رضوی است که با بیش از هزار و900 عنوان کتاب عرضه می‌کند.

حسن آرام؛ مدیر اجرایی غرفه آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره فعالیت‌های آستان قدس در این دوره از نمایشگاه گفت: آستان قدس رضوی سازمانی به نام سازمان علمی فرهنگی دارد که یازده موسسه علمی فرهنگی زیر مجموعه آن هستند. بعضی از این موسسات شامل شرکت به‌ نشر، بنیان پژوهش‌های اسلامی آستان قدس، موسسه جوانان و تشکل‌های انقلابی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، آفرینش‌های هنری و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 اردیبهشت 20 , ساعت 11:27 عصر

 

 

 

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رمز موفقیت و پیروزی شهدا و رسیدن به حیات طیبه با ولایت بودن و سرباز ولایت بودن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه: فرمان‌برداری از ولایت کلید همه موفقیت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی عصر امروز در پنجمین یادواره شهدای روستای شیخ‌شبان گفت: منطق شهدا منطق عباس(ع) است یعنی اینکه من جان می‌دهم اما اجازه نمی‌دهم آسیبی به دین وارد شود و کسی به دین تعرض کند. ادامه مطلب...
شنبه 102 اردیبهشت 16 , ساعت 7:7 عصر
ماجرای شهیدی که بشارت شهادتش را از امام خامنه‌ای گرفت، در کتاب «آوریل 3015»

تازه داشتم تعبیر خوابش را می‌فهمیدم آقا در خواب مژده شهادت داده بود و دو نفر دیگر هم همین رفیقانش بودند که با هم شهید شده بودند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب آوریل 3015 روایت داستانی از زندگی شهید اکبر عبدالله نژاد، از شهدای امنیت کشورمان است که در سراوان و در درگیری با اشرار منطقه به شهادت رسیده است.

این کتاب که به قلم مریم شیدا نوشته شده است، روایت زندگی شهید از زبان همسر شهید است. روایت کتاب به زبان اول شخص و از زبان همسر شهید یعنی مریم است و دقیقاً از نقطه‌ای شروع می‌شود که او قصد ازدواج ندارد و همه خواستگارانش را جواب می‌کند تا پای اکبر عبدالله نژاد به خانه‌شان باز می‌شود، مهرش به دلش می‌نشیند و نمی‌تواند نه بگوید. در واقع این کتاب روایت‌های جزئی و دقیقی است که چگونه عشق اکبر در دل مریم می‌نشیند. او چگونه رفتار می‌کند. چگونه همسر و پدری است. چگونه پسر و برادری است که همه تا این حد دوستش دارند و با خانواده و مردم و همکاران چطور رفتار می‌کند. ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 اردیبهشت 13 , ساعت 8:30 عصر

یکی روی کف دستش شعار «جانم فدای رهبر» نوشته بود و مدام دستش را بالا می‌گرفت یکی هم مثل کنار دستی‌ام کودکش را بغل گرفته بود و مدام رهبری را نشانش می‌داد.پرسیدم بچه را چرا با خودتان آوردید؟ ازدحام جمعیت بالاست و خدای نکرده اتفاقی برایش می‌افتد. نگاهم کرد و با لبخند گفت: آمدم تا بگویم نسل فرزندان در گهواره همچنان ادامه دارد.

روایت معلم لرستانی از دیدار با رهبر: به حضرت آقا بگو ما همه سرباز شماییم/ نسل فرزندان در گهواره همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس لرستان- پریسا قربانی نژاد؛ تماس تلفنی برقرار می‌شود، بعد از خوردن چند بوق بلاخره جواب می‌دهد: خودم را معرفی می‌کنم و بعد از احوال پرسی می‌گویم: می‌دانم که خسته هستید و احتمالا در حال استراحت، آخر گفتند که نیمه شب رسیدید و فکر کردم شاید الان خواب باشید.

می‌خندد و می‌گوید: خواب کجا بود دخترم؛ کله سحر بچه‌ها را برای اردو آوردیم اردوگاه کمالوند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 اردیبهشت 12 , ساعت 5:11 عصر

در قسمت سوم از جلسه «سنگ محک» که با محوریت تبلیغ برگزار شد، به بررسی اثر تبلیغ بر معنویت و اخلاق جامعه و چگونگی و چیستی «جهاد تبیین» پرداخته شده است.

 

«سنگ محک» ویژه برنامه ای جدید از خبرگزاری رسا است که در قالبی نو، روایتگر تلاش طلاب و روحانیون در لبیک به فرمایش ارزشمند رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهاد تبیین» است.

در قسمت قبل  این برنامه که در آستانه ماه مبارک رمضان، در مسجد جامع قم و با حضور مبلغان فعال حوزه برگزار شد پیرامون «نقش سازمان های تبلیغی و بیان ویژگی های مورد نیاز مبلغان» به گفت و گو پرداختیم.

اما در این قسمت "سنگ محک" سوالاتی در مورد اثر تبلیغ بر معنویت و اخلاق جامعه، و چیستی و چگونگی جهاد تبیین، از این مبلغان پرسیده شد که در ادامه مشروح آن را می خوانید: ادامه مطلب...

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ